Vztahy mezi organizacemi v odvětví veletrhů z pohledu strategie konkurence a kooperace

Název práce: Vztahy mezi organizacemi v odvětví veletrhů z pohledu strategie konkurence a kooperace
Autor(ka) práce: Akhlasová, Nicoletta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se věnuje vztahům mezi organizacemi zabývajícími se realizací veletržních stánků a to z pohledu strategie konkurence a kooperace. Výstupem je pak formulace strategie konkurenceschopnosti a kroky její implementace. K prozkoumání těchto vztahů byla jako hlavní metoda výzkumu zvolena kvantitativní obsahová analýza prostřednictvím studia interních dokumentů společností a metoda kvalitativního výzkumu, jímž jsou rozhovory s manažery vybraných společností. Výsledky tohoto výzkumu jasně poukazují na probíhající kooperaci mezi společnostmi a také se v odvětví podařilo identifikovat dva dominantní podniky. Pro formulaci strategie bylo využito analýzy interního a externího prostředí společnosti MIBA s.r.o. Společnosti je navrženo věnovat se více vzdělávání zaměstnanců, začleňování nových inovací, rozšíření výrobních kapacit a kladení většího důrazu na propagační aktivity, s tím jsou spojené i jednotlivé kroky implementace.
Klíčová slova: Kooperace; Strategie konkurenceschopnosti; Veletržní stánky
Název práce: Relationships between organizations in the trade fair in terms of competition and cooperation strategies
Autor(ka) práce: Akhlasová, Nicoletta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with relations between stand-building companies from the perspective of competition and cooperation strategy. The output is then formulation of competitiveness strategy and steps for its implementation. To explore those relations the quantitative content analysis made by studying of internal company documents and the qualitative research which was done by interviews with managers from appointed companies were chosen as the main methods of research. Results of this research clearly points to cooperation between companies and there were also two dominant companies identified in the industry. The internal and external analysis of MIBA company were used for strategy formulation. It is proposed to devote more time to employee training, to integrate new innovations, to extend production capacity and to emphasize more on promotional activities. With those points are connected also the implementation steps.
Klíčová slova: Cooperation; strategy competitiveness; exhibition booth

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 2. 2016
Datum podání práce: 28. 6. 2019
Datum obhajoby: 26. 8. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/59222/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: