Segmentace trhu videoher
Název práce: | Segmentace trhu videoher |
---|---|
Autor(ka) práce: | Radosta, Tomáš |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Koudelka, Jan |
Oponenti práce: | Tahal, Radek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Cílem diplomové práce je najít odlišnosti a podobnosti mezi spotřebiteli na trhu videoher, odkrýt segmenty a navrhnout pro ně vhodný marketingový přístup.Teoretická část je zaměřena na segmentaci trhu, kde jsou popsány fáze tohoto procesu, segmentační kritéria, koncepty a metody segmentace. Druhá část se věnuje marketingovému výzkumu a jeho základnímu členění, sběru a analýze dat.V praktické části bude charakterizován trh videoher a popsán současný stav trhu v ČR.Následně bude provedena samotná segmentace trhu. Pro tento účel byla využita v první řadě sekundární data MML-TGI. Dále byla pro segmentaci použita i primární data získanáz dotazníkového šetření. Pomocí faktorové, shlukové, kontingenční a dalších analýz byly segmenty odkryty, rozvinuty a popsány. Pro výsledné segmenty byl pak navržen vhodný marketingový přístup. |
Klíčová slova: | Shluková analýza; Segmentace trhu; Marketingový výzkum; Videohry |
Název práce: | Segmentation of video games market |
---|---|
Autor(ka) práce: | Radosta, Tomáš |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Koudelka, Jan |
Oponenti práce: | Tahal, Radek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This Master’s Thesis goal is to find differences and similarities between consumers on the videogames market, uncover segments and propose the marketing approach for them.Theoretical part is focused on segmentation, its process phases, segmentation criteria, concepts and methods of segmentation. Second part of theoretical part is about marketing research, its structure, data collection and analysis.In the practical part will be characterized the videogame market and described the situation on the Czech market. Next part will be about the segmentation of the videogames market. For this purpose will be used secondary data MML-TGI but also primary data obtained by questionnaire survey. Segments were uncovered, developed and described by factor, cluster, contingent and other analysis. An appropriate marketing approach was then proposed for the resulting segments. |
Klíčová slova: | Market segmentation; Marketing research; Video games; Cluster analysis |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra marketingu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 17. 10. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 20. 8. 2019 |
Datum obhajoby: | 10. 9. 2019 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/67638/podrobnosti |