Generace mileniálů a jejich vliv na podnikání v kreativním průmyslu se zaměřením na divadla

Název práce: Generace mileniálů a jejich vliv na podnikání v kreativním průmyslu se zaměřením na divadla
Autor(ka) práce: Bláhová, Kateřina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Hrečka, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá významem divadla pro generaci mileniálů. Cílem diplomové práce je zjistit hlavní faktory, které působí na rozhodování mileniálů o návštěvě divadla. V teoretické části je divadlo definováno jako jedna z hlavních oblastí kreativního průmyslu, postavení divadla v České republice a nové trendy s touto oblastí spojené. Dále teoretická část přibližuje marketingovou komunikaci divadel cílenou na generaci mileniálů a stanovuje marketingové kanály preferované touto generací diváků. Praktická část stojí na dotazníkovém šetření aplikovaném na 200 respondentech z řad generace mileniálů. Analýza je zaměřena na nejvýznamnější faktory ovlivňující jejich rozhodnutí vedoucí k návštěvě divadla. Výzkum je dále zaměřen na preference mileniálů v případech komunikace divadel. Divadla, jako oblast kreativního průmyslu, se dostávají do popředí zájmu výzkumných organizací až v posledních několika letech, především z důvodů rostoucího komerčního potenciálu divadel. Na základě zjištěných dat se divadla dozvědí hlavní faktory, na které kladou mileniálové důraz při rozhodování o návštěvě divadla. Výsledky provedeného výzkumu mohou posloužit samotným divadlům k nastavení efektivní komunikace, jak s věrnými návštěvníky, tak k oslovení návštěvníků nových. Na základě výsledků výzkumu by se divadla měla do budoucna více orientovat na své sociální sítě a sdílet s mladými diváky aktuální informace o divadle. Generace mileniálů klad při svém rozhodování o návštěvě divadla největší důraz na herecké obsazení a repertoár divadla.
Klíčová slova: mileniálové; divadlo; marketingová komunikace; faktory ovlivňující návštěvu divadla; návštěvník; kreativní průmysl
Název práce: Generation of millennials and their influence on business in the creative industry with a focus on theaters
Autor(ka) práce: Bláhová, Kateřina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Hrečka, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the importance of theater for the millennium generation. The aim of the thesis is to find out the main factors that influence the decision-making of the millennium about visiting the theater. In the theoretical part, theater is defined as one of the main areas of creative industry, the position of theater in the Czech Republic and new trends associated with this area. Furthermore, the theoretical part describes the marketing communication of theaters aimed at the generation of millenniums and sets the marketing channels preferred by this generation of viewers. The practical part is based on a questionnaire survey applied to 200 respondents from the millennium generation. The analysis is focused on the most important factors influencing their decision to visit the theater. The research also focuses on the preference of the millennium in cases of theater communication. Theaters, as an area of creative industry, have come to the forefront of research organizations in the last few years, mainly because of the growing commercial potential of theaters. Based on the data of the theater, it identifies the main factors on which they place a millennials emphasis when deciding to visit the theater. The results of the research can serve theaters themselves to set up effective communication with both loyal visitors and potential new visitors. Based on the results of the research, theaters should focus more on their social networks in the future and share up-to-date information about the theater with young audiences. When deciding to visit the theater, the Millennium Generation puts the greatest emphasis on the cast and repertoire of the theater.
Klíčová slova: creative industry; millennials; theatre; marketing communication; visitor; factors influencing the theatre visit

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 12. 2018
Datum podání práce: 26. 8. 2019
Datum obhajoby: 12. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68266/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: