Marketingová komunikace na sociálních médiích a její vliv na spotřební chování mladých lidí

Název práce: Marketingová komunikácia na sociálnych médiách a jej vplyv na spotrebné chovanie mladých ľudi
Autor(ka) práce: Korenková, Dominika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Chovan, Dávid
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto diplomová práca sa zaoberá témou marketingovej komunikácie na sociálnych médiách a jej vplyvu na spotrebné chovanie mladých ľudí vo veku 20-25 rokov. Práca pozostáva z dvoch častí. Cieľom teoretickej časti je vymedzenie základného teoretického rámca a rešerše existujúcich štúdií. Teoretické poznatky sú ďalej v analytickej časti prepojené s ich využitím v praxi, a to v prvom rade prostredníctvom analýzy sekundárnych dát MML-TGI a webovej analytiky. Analytická časť je ďalej venovaná i vlastnému kvalitatívnemu výskumu, ktorý bol realizovaný metódou individuálnych rozhovorov. V neposlednom rade bol pre účely naplnenia cieľa práce uskutočnený i dotazníkový prieskum zameraný na tri vybrané sociálne média, Instagram YouTube a blogy, a konkrétne nástroje marketingovej komunikácie na sociálnych médiách. Cieľom výskumu bolo postihnúť postoj mladých ľudí k marketingovej komunikácii na sociálnych médiách a zistiť, akým spôsobom vplýva na ich spotrebné chovanie. V závere práce sú diskutované výsledky výskumu a následné odporúčanie pre využitie marketingovej komunikácie na sociálnych médiách.
Klíčová slova: Online marketing; sociálne média; blogy; Instagram; YouTube; marketing na sociálnych médiách
Název práce: Marketingová komunikace na sociálních médiích a její vliv na spotřební chování mladých lidí
Autor(ka) práce: Korenková, Dominika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Chovan, Dávid
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá tématem marketingové komunikace na sociálních médiích a jejího vlivu na spotřební chování mladých lidí ve věku 20-25 let. Práce se skládá ze dvou částí. Cílem teoretické části je vymezení základního teoretického rámce a rešerše existujících studií. Teoretické poznatky jsou dále v analytické části propojené s jejich využitím v praxi, a to v první řadě prostřednictvím analýzy sekundárních dat MML-TGI a webové analytiky. Analytická část je dále věnovaná i vlastnímu kvalitativnímu výzkumu, který byl realizován metodou individuálních rozhovorů. V neposlední řade byl pro účely naplnění cíle práce uskutečněn i dotazníkový průzkum zaměřený na tři vybraná sociální média, Instagram YouTube a blogy, a konkrétní nástroje marketingové komunikace na sociálních médiích. Cílem výzkumu bylo postihnout postoj mladých lidí k marketingové komunikaci na sociálních médiích a zjistit, jakým způsobem ovlivňuje jejich spotřební chování. V závěru práce jsou diskutovány výsledky výzkumu a následné doporučení pro využití marketingové komunikace na sociálních médiích.
Klíčová slova: sociální média; marketing na sociálních médiích; blogy; Online marketing; Instagram; YouTube
Název práce: Influence of Social Media Marketing on young people's consumer behaviour
Autor(ka) práce: Korenková, Dominika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Chovan, Dávid
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This Master thesis addresses the topic of Social Media Marketing and its influence on consumer behaviour of young people aged 20-25. The thesis consists of two sections. The theoretical section aims at defining the relevant theoretical framework and the research of existing studies. Consequently, the theoretical knowledge is further applied in the practical section, mainly by means of analysis of secondary data MML-TGI and web analytics. Furthermore, the practical section aims at conducting the qualitative research interviews and questionnaire research with focus on three selected social media platforms, Instagram, YouTube and blogs, and specific Social Media Marketing activities. The questionnaire research aims at capturing young people's attitude towards the Social Media Marketing and understanding its influence on their consumer behavior. Last but not the least, the work summarizes the discussion of the key research finding and further formulates the recommendations.
Klíčová slova: blogs; Online marketing; social media; social media marketing; Instagram; YouTube

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 9. 2018
Datum podání práce: 26. 8. 2019
Datum obhajoby: 10. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68144/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: