Digitální generace poptávky na B2B trhu

Název práce: Digital Demand Generation in B2B market
Autor(ka) práce: Krausová, Patrícia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Součková, Hana
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The objective of this thesis is to explore digital demand generation (DG) activities on the case of the Czech branch of SAP SE, a B2B software giant. The current state of DG is analysed and followed by the identification of key success factors for implementing digital DG practices at SAP CR. Within the investigation; secondary data, personal communication, and empirical research, consisting of a quantitative survey and qualitative in-depth interviews, were employed. Quantitative data were analysed using simple statistics and qualitative data analysis was conducted via coding procedure. Regarding the current DG, it was found that SAP CR Partners relied mainly on networking, personal connections, customer events, and, some inbound marketing and lead generation. Key success factors for digital DG included the utilisation of visually appealing and interactive content, the stakeholders’ alignments and practical workshops, the transformation of valuable offline events into hybrid models, the establishment of a central knowledge sharing system, a pilot for the integration of new digital demand generation specialist, and understanding of the perceptions and needs of local customers.
Klíčová slova: Digital demand generation; Demand generation; B2B marketing
Název práce: Digitální generace poptávky na B2B trhu
Autor(ka) práce: Krausová, Patrícia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machek, Martin
Oponenti práce: Součková, Hana
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této práce je studie konceptu digitální generace poptávky na B2B trhu, v rámci případové studie české pobočky softwarové společnosti SAP SE. Současný stav generace poptávky byl nejdříve analyzován a klíčové faktory úspěchu pro implementaci digitální generace poptávky v SAP ČR byly následně identifikovány. V rámci studie byly použity sekundární zdroje, osobní komunikace a empirický výzkum, skládající se z kvantitativního průzkumu a kvalitativních hloubkových rozhovorů. Kvantitativní data byla analyzována pomocí jednoduchých statistických metod a kvalitativní analýza dat byla provedena pomocí kódování. V rámci studie bylo zjištěno, že partneři SAP ČR pro generaci poptávky využívají především osobní kontakty, networking a zákaznické akce, méně pak inbound marketing a sběr lídů. Jako klíčové faktory pro úspěsnou digitální generaci poptávky byly identifikovány tvorba vizuálního a interaktivního obsahu, sladění zúčastněných stran, praktické workshopy, transformace důležitých offline událostí na hybridní modely, vytvoření centrálního systému sdílení znalostí, pilot pro integraci nového specialista pro tvorbu digitální poptávky a porozumění vnímání a potřeb zákazníka na českém trhu.
Klíčová slova: Digitální generace poptávky; B2B marketing; Generace poptávky

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 12. 2018
Datum podání práce: 27. 8. 2019
Datum obhajoby: 5. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68050/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: