Spotřebitelské chování zaměřené na oblast etického nakupování a zodpovědné spotřeby potravin v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice

Název práce: Spotřebitelské chování zaměřené na oblast etického nakupování a zodpovědné spotřeby potravin v rámci obchodního konceptu fair trade v České republice
Autor(ka) práce: Bakajová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů při nákupu potravin, které jsou prodávány v rámci obchodní značky fair trade. Zejména se pak zaměřuje v této problematice na rozdílné generační postoje a preference spotřebitelů. Práce je založena na kombinaci dvou výzkumných metod – sekundární analýzy dat a metody vlastního dotazníkového šetření, tedy primární analýzy dat. Sekundární výzkum využívá především dat z databáze MML-TGI a dat z šetření zaměřeného na nákup, preference a postoje v oblasti fair trade, které bylo realizované Institutem evaluací a sociálních analýz (INESAN). Primární výzkum je založen na vlastním dotazníkovém šetření, které je základem pro zodpovězení všech stanovených výzkumných otázek a dosažení cílů práce. Práce dospívá k závěru, že nákup fair-trade výrobků je ovlivněn zejména sociálním aspektem, kvalitou, cenou, informovaností a dostupností fair-trade výrobků a že nejvnímavější skupinou k tomuto hnutí jsou mladí lidé od 20 – 49 let.
Klíčová slova: spotřebitelská etika; chování spotřebitelů; obchodní etika; Fair trade
Název práce: Consumer behavior focused on the area of food shopping within the fair trade concept in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Bakajová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Koudelka, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the behavior of consumers when buying foods sold under the fair trade mark. In particular, it focuses on different generational attitudes and consumer preferences in this area. The thesis is based on a combination of two research methods - secondary data analysis and the method of own questionnaire survay, ie primary data analysis. Secondary research mainly uses data from the MML-TGI database and data from a survey focused on the purchase, preferences and attitudes of fair-trade that was carried out by the Institute of Evaluations and Social Analysis (INESAN). Primary research is based on a questionnaire survay, which is the basis for answering all research questions and goals. The thesis concludes that buying fair-trade products is influenced by social aspects, quality, price, availability and awareness of fair-trade products and that the most receptive group to this movement are young people from 20 to 49 years.
Klíčová slova: consumer ethics; consumer behavior; Fair trade; business ethics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 12. 2018
Datum podání práce: 28. 8. 2019
Datum obhajoby: 10. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69105/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: