Implementace reportů pro bankovní marketingové oddělení na platformě Microsoft Dynamics CRM pomocí nástroje Power BI

Název práce: Implementace reportů pro bankovní marketingové oddělení na platformě Microsoft Dynamics CRM pomocí nástroje Power BI
Autor(ka) práce: Zacharova, Natalie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Lufinka, Robert
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá Self Service Business Intelligence řešením v prostředí marketingového oddělení mezinárodní banky. Hlavním cílem práce je implementace reportů pro marketingový modul bankovního CRM systému postaveném na platformě Microsoft Dynamics CRM za využitím nástroje Power BI. První část práce se zabývá principy a přístupy k marketingu. Kromě definic základních pojmů je v ní také nastíněn obecný proces zapojení a zjištění zájmu potenciálních klientů pomocí marketingových kampaní až po jejich přeměnu do nových obchodních příležitostí nebo zákazníků. Reporty a dashboardy jsou rozebrány jako výstupný produkt reportingu, jsou zde také uvedeny odlišnosti a shody mezi nimi. Dále jsou zde popsány základní terminologické výrazy, komponenty a historický vývoj vzniku nástroje Power BI.V druhé části práce je provedena analýza současného stavu marketingového modulu bankovního CRM systému. Následně je popsán průběh procesu získávání uživatelských požadavků na výsledné reporty na základě kterých jsou stanovené dimenze a metriky pro jejich splnění. Poté je porovnán způsob načtení dat ze zdrojového CRM systému pomocí dostupných konektorů, které Power BI nabízí pro připojení k Dynamics CRM a je vybrán ten nejefektivnější způsob z hlediska výkonnosti. Výstupem je pak vytvořený datový model v nástroji Power BI Desktop. Výstupem jsou pak stanovené KPI a vytvořené reporty podle zadání pracovníků marketingového oddělení zobrazující různé úhly pohledů na požadované informace z datového modelu, který byl vytvořen pomocí nástroje Power BI.
Klíčová slova: Self Service Business Intelligence; Power BI Desktop; report; sběr požadavků; Reporting
Název práce: Reports implementation for marketing department in the bank based on Microsoft Dynamics CRM platform using Power BI tool
Autor(ka) práce: Zacharova, Natalie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Lufinka, Robert
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with Self Service Business Intelligence solution in a marketing department of an international bank. The main aim of this thesis is to implement reports for marketing module of banking CRM system based on Microsoft Dynamics CRM platform using Power BI tool. The first part deals with principles and approaches to marketing. In addition to the definitions of the basic concepts, it outlines the general process of engaging and identifying the interests of potential clients through marketing campaigns to their transformation into new business opportunities or customers. Reports and dashboards are analysed as the output product of reporting, differences and matches between them are also mentioned there. The following is the description of basic terminology, components and historical development of Power BI.The second part of the thesis contains an analysis of the current state of a marketing module of banking CRM system. Subsequently, the process of obtaining user requests for the resulting reports is described based on which the dimensions and metrics for their fulfilment are determined. The method of loading data from the source CRM system is compared using the available connectors that Power BI offers to connect to Dynamics CRM, and the most efficient way of performance is selected. The output is a created data model in Power BI Desktop. The output is then the determined KPIs and created reports according to the assignment of marketing department staff showing different angles of view of the required information from the data model created using Power BI.
Klíčová slova: Reporting; report; Power BI Desktop; requirments elicitation; Self Service Business Intelligence

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 8. 2018
Datum podání práce: 29. 11. 2019
Datum obhajoby: 23. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66513/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: