Analýza návštěvnosti retailových obchodů se sportovním zbožím

Název práce: Analýza návštěvnosti retailových obchodů se sportovním zbožím
Autor(ka) práce: Minaříková, Alžběta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá současným trendem poklesu návštěvnosti retailových obchodů se sportovním zbožím kvůli vzrůstajícímu vlivu ecommerce. Narůstající trend nakupování online se netýká pouze sportovního zboží, avšak je patrný ve všech odvětvích. Práce je rozdělena do tří částí – teoretické, metodologické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny relevantní pojmy, které jsou klíčové k objasnění tématu. Je zde popsána marketingovástrategie, retail marketing, omnichannel marketing a takéspotřebníchovánízákazníků. Na konci této kapitoly je představena firma adidas, kterou se zabývá praktická část této práce. V metodologické části jsou popsány výzkumné otázky a vysvětleny zvolené metody výzkumu. Praktická část se zabývá skupinovými rozhovory, které byly uspořádány s respondenty spadajícími do cílové skupiny společnosti adidas. Cílem práce je zjistit, jak dnešní zákazníci nakupují a jak je nalákat zpět do retailových obchodů. Na závěr jsou shrnuty poznatky, které bylyzískányv průběhu skupinových diskuzí a analýzy sekundárních dat. Na konci jsou pak sepsaná doporučení společnosti adidas, které akce na prodejně realizovat a jakým způsobem prodejnu upravit k větší spokojenosti zákazníků.
Klíčová slova: návštěvnost; omnichannel marketing; maloobchod; adidas; online nakupování
Název práce: Analysis of traffic inretail stores with sporting goods
Autor(ka) práce: Minaříková, Alžběta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the current trend of decreasing traffic in retail stores with sporting goods due to the increasing influenceof e-commerce. The increasing trend of online shopping isnot present only insporting industry, but it is evident inall industries. Thethesis is divided into three parts – theoretical, methodological and practical. The theoretical part defines the relevant terms thatare important in order to clarify the topic. Marketing strategy is described together with retail marketing, omnichannel marketing and also consumerbehavior of customers. At the end of this chapter adidasis introduced, which isthe theme of the practical partof this work. The methodological part describes the researchquestions and explains the selected research methods.Thepractical part deals with focus groups, which were organized with respondents who belong to the adidas targetgroup. The aimof thiswork isto findout howtoday'scustomers shop and howto convince them to shopagain in retailstores.Finally,the findings offocusgroups and secondary data analysis are summarized. At theend theauthor recommends adidas, whichactionstoimplement in the store and howto adjust the store toincrease satisfaction of customers.
Klíčová slova: traffic; retail; omnichannel marketing; adidas; e-commerce

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 4. 2019
Datum podání práce: 3. 12. 2019
Datum obhajoby: 29. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69398/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: