Analýza marketingových potřeb malé rodinné firmy ve strojírenství

Název práce: Analýza marketingových potřeb malé rodinné firmy ve strojírenství
Autor(ka) práce: Pešková, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Truhlář, Filip
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingových potřeb malé rodinné firmy ve strojírenství Pešek Machinery. Jejím cílem je analyzovat vnější komunikační potřeby podniku a na základě získaných poznatků navrhnout strategii marketingové komunikace. Je zkoumáno, jakým způsobem lze komunikovat značku a novou produktovou řadu podniku vůči B2B klientům tak, aby došlo k rozšíření portfolia o další významné a stabilní zákazníky a komunikace byla efektivní. Práce by měla sloužit nejenom k nastavení dlouhodobé komunikace společnosti, ale i jako návod pro ostatní firmy podobného typu.Pro úvod do tématu jsou v teoretické části vysvětleny základní pojmy týkající se marketingu se zaměřením na komunikaci. Dále jsou vysvětleny specifika komunikace na B2B trhu a metody marketingového výzkumu, které byly v této práci použity pro sběr dat.Komunikační potřeby podniku jsou zjištěny z analýzy firmy metodou 5C a polostrukturovaných rozhovorů se stakeholdery. Z výzkumu tedy vyplývají data potřebná pro tvorbu strategie, jako přesná charakteristika cílové skupiny, její problém a způsob, jakým ho forma dokáže řešit. Díky tomu je možné sestavit hlavní marketingové sdělení, o které se celá strategie opírá.Ověření správného nastavení strategie je provedeno formou odborného posudku majitele firmy. Vzniklé návrhy budou ve firmě aplikovány i v praxi, postupně se zpracují samostatné strategie pro jednotlivé složky komunikačního mixu a tato práce tak poslouží jako návod k vypracování konkrétních plánů.
Klíčová slova: situační analýza; komunikační mix; See Think Do Care framework; marketing; marketingová komunikace; strojírenství; komunikační strategie
Název práce: Marketing needs analysis for a small family engineering business
Autor(ka) práce: Pešková, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Truhlář, Filip
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the analysis of marketing needs of a small family engineering business called Pešek Machinery. Its aim is to analyse external communication needs of the company and to propose a strategy of marketing communication based on the gained knowledge. It examines how to communicate the brand and its new product line of the company to B2B clients in order to gain new important and stable customers and to communicate effectively. The work is not supposed to be used only to set the company’s long-term communication strategy, but also to serve as a guide for other companies of similar type.For the introduction to the topic, the theoretical part explains the basic concepts of marketing focusing specifically on communication. Furthermore, the specifics of B2B market communication and marketing research methods that were used for data collection in this thesis are explained.The communication needs of the company are determined by the analysis of the company using the 5C method and semi-structured interviews with stakeholders. The research thus results in the data needed for creating the strategy, such as the precise characteristics of the target group, its problem and the way the company can solve it. This makes it possible to compile the main marketing message on which the strategy is based.Verification of the correct setting of the strategy is done in the form of an expert opinion of the company owner.The outcomes will be applied in the company in practice, separate strategies will be elaborated for individual components of the communication mix and this work will serve as a guide to developing specific plans.
Klíčová slova: marketing; marketing communication; engineering; communication strategy; situational analysis; communication mix; See Think Do Care framework

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 2. 2019
Datum podání práce: 5. 12. 2019
Datum obhajoby: 31. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68889/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: