Marketing strategy of Nike

Název práce: Marketing strategy of Nike
Autor(ka) práce: Ismailova, Mariam
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Asmalovskij, Alexandr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Founded in 1976, Nike became a global leader in the footwear market in 2019. This thesis aims to present the marketing strategy of Nike. In the theoretical part, I described the brief history, marketing strategy and objectives of Nike. To answer, how Nike got strong positioning in the market, in the practical part, there is a critical assessment of the current marketing strategy of Nike and the revelation of the main critical success factors as well as suggestions of some proposals for further improvement. This thesis analyses segmentation, targeting, positioning of the Nike and marketing/communication mixes of the company.In this thesis are presented the Czech target market, SWOT analysis of the Nike and research among potential customers of the Nike SB collection – skaters segment.Results showed a trivial effect on the Czech market by Nike’s promotion, but globally it is keeping first positions with the biggest advertising budget and wide range of the product or service offerings.This study emphasizes to handle Nike’s global weakness and opportunities by a company, so there are recommendations included.
Klíčová slova: Nike; Marketing; Analysis
Název práce: Marketing strategy of Nike
Autor(ka) práce: Ismailova, Mariam
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Asmalovskij, Alexandr
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Společnost Nike byla založena v roce 1976 a v současnosti (v roce 2019) je globálním lídrem na trhu sportovní obuvi. Cílem této bakalářské práce je prezentace a kritické zhodnocení marketingové strategie společnosti Nike.V teoretické části práce jsou uvedeny základní pojmy z oblasti marketingu a marketingové strategie. V praktické části jsou pak zahrnuty cíle marketingové strategie spol. Nike, její positioning a zejména kritické zhodnocení současné marketingové strategie této značky, včetně odhalení hlavních faktorů úspěchu a následných doporučeních. Součástí analýzy marketingové strategie je také segmentace, targeting, positioning značky Nike a rovněž rozbor její marketingové komunikace. V práci je dále stručně rozebrán český trh sportovní obuvi (obuvi obecně), včetně SWOT analýzy značky Nike na českém trhu. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum provedený autorkou u části cílové skupiny značky – u segmentu „skaterů“. Výsledky ukázaly poměrně malý vliv globálně orientované marketingové strategie značky Nike na samotný český trh, nicméně v globálním měřítku si značka nadále drží dominantní pozici z hlediska tržního podílu, nabídky, zákaznického servisu i výdajů na reklamu.Na základě analýzy hlavních slabých stránek značky a jejích příležitostí jsou v poslední části práce uvedena doporučení pro další směřování značky.
Klíčová slova: Nike; Marketing; Analyza

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 1. 2019
Datum podání práce: 5. 12. 2019
Datum obhajoby: 15. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68297/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: