Vliv genderových rozdílů na vnímání reklamního sdělení

Název práce: Vliv genderových rozdílů na vnímání reklamního sdělení
Autor(ka) práce: Pavlátová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Šimůnková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá genderovými rozdíly a jejich vlivem na vnímání reklamních sdělení a apelů v nich použitých. Cílem práce je definovat genderové rozdíly, které mají vliv na spotřebitelské chování a vnímání reklamy, dále se práce snaží ověřit platnost publikovaných teoretických poznatků a zjistit rozdíly ve vnímání erotických apelů často užívaných v některých reklamách. Teoretická část se skládá z literární rešerše týkající se genderu, teorie reklamy a médií, jejichž prostřednictvím se reklamní sdělení dostává k veřejnosti a teoretického základu vnímání reklamy a erotických apelů. K dosažení vytyčených cílů byly definovány čtyři výzkumné otázky a proveden výzkum mimo jiné i za pomoci eye-trackingového zařízení. Výsledky výzkumu byly v podobě heat map, které generoval eye-tracker a tabulek a grafů.
Klíčová slova: Gender; Marketing; Reklama; Erotické apely; Eye-tracking
Název práce: Influence of gender differences on the perception of advertising
Autor(ka) práce: Pavlátová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Šimůnková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is dealing with the influence of gender differences on advertising perception as well as on perception of erotic appeals used in advertising. The aim is to determine gender differences that have impact on consumer behaviour and advertising perception (including perception of erotic appeal), and to verify the validity of published theories about this topic. The first part of this thesis is the theoretical background of topics like gender, advertising and media, and advertising and erotic appeal perception. Four research questions were defined and the research was made to accomplish the aim of this work. The research was made with the help of eye-tracker. The results were presented in the form of heat maps generated by the eye-tracker, and excel tables and graphics.
Klíčová slova: Gender; Marketing; Advertising; Erotic appeals; Eye-tracking

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 4. 2018
Datum podání práce: 18. 12. 2019
Datum obhajoby: 3. 2. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65887/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: