Faktory ovlivňující spotřebitelské chování při nákupu vozů s hybridním a elektrickým pohonem

Název práce: Faktory ovlivňující spotřebitelské chování při nákupu vozů s hybridním a elektrickým pohonem
Autor(ka) práce: Kramešová, Magdaléna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá spotřebním chování ve vztahu k vozům s hybridním a elektrickým pohonem. Výzkum faktorů ovlivňujících spotřebitele je postaven na replikaci malajsijské studie „A Study of Factors influencing Consumer’s Purchase Intention toward Green Vehicles: Evidence from Malaysia“ od autorského kolektivu Yong a kol. (2017). Vlastní šetření je navrženo za pomoci aplikace modelu TPB - teorie plánovaného jednání. Cílem je vyzkoumat vztahy mezi záměrem nákupu vozů s alternativním pohonem a jednotlivými pilíři modelu TPB – environmentální postoje, subjektivní normy a vnímaná kontrola jednání. Pro vyhodnocení je použita vícenásobná lineární regrese. Výsledky výzkumu ukazují, že subjektivní normy a kontrola jednání jsou statisticky významné. Existenci vztahu mezi environmentálními postoji a záměrem nákupu vozů s hybridním a elektrickým pohonem nelze prokázat. Za předpokladu, že v oblasti nákupu vozů s hybridním a elektrickým pohonem existuje rozdíl attitude-action gap, doplňkové šetření dále cílí na objevení hlavních bariér.
Klíčová slova: environmentální spotřeba; elektromobil; spotřební chování; teorie plánovaného jednání
Název práce: Factors influencing consumer behavior when purchasing vehicles with hybrid and electric drive
Autor(ka) práce: Kramešová, Magdaléna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with consumer behavior in relation to cars with hybrid and electric drive. Research on factors affecting consumers is based on the replication of the Malaysian study “A Study of Factors Influencing Consumer's Purchase Intention towards Green Vehicles: Evidence from Malaysia” by Yong et al. (2017). The research is designed using TPB model - the theory of planned behavior. The main goal is to examine relationships between intention to purchase car with alternative drive and the pillars of TPB model – environmental attitudes, subjective norms and perceived behavioral control. Multiple linear regression is used for evaluation. The research result shows that subjective norms and perceived behavioral control are statistically significant. The existence of a relationship between environmental attitudes and the intention to purchase hybrid and electric cars cannot be proven. Assuming that there is an attitude-action gap when purchasing vehicles with hybrid and electric drive, the additional research further aims to discover the main barriers.
Klíčová slova: theory of planned behavior; consumer behavior; sustainable consumption; electric car

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 10. 2018
Datum podání práce: 20. 12. 2019
Datum obhajoby: 22. 1. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67497/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: