Diskurzivní analýza fenoménu IQOS v prostředí influencer marketingu

Název práce: Diskurzívna analýza fenoménu IQOS v prostredí influencer marketingu
Autor(ka) práce: Feriancová, Daniela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou propagovania tabakových výrobkov na sociálnej sieti Instagram. V teoretickej časti vymedzuje pojmy ako marketing, reklama, zameriava sa na rozbor online marketingu a online reklamy, sociálnych médií a sociálnych sietí, influencerov a influencer marketingu a na legislatívne normy a pravidlá sťahujúce sa na propagovanie tabakových výrobkov. Súčasťou teoretickej časti je aj opis zariadení nahrievajúcich tabak, špecificky orientované na IQOS. Praktická časť s využitím diskurzívnej analýzy rozoberá príspevky zverejnené na Instagrame, ktoré boli zamerané na propagovanie IQOSu. Príspevky sú rozdelené do 3 hlavných skupín podľa typu príspevkov. V závere prebehne súhrnný rozbor propagovaných príspevkov, ktorý dopomôže k zodpovedaniu výskumných otázok a vyvodeniu záveru.
Klíčová slova: influenceri; IQOS; diskurzívna analýza; influencer marketing; skrytá reklama
Název práce: Diskurzivní analýza fenoménu IQOS v prostředí influencer marketingu
Autor(ka) práce: Feriancová, Daniela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá problematikou propagace tabákových výrobků na sociální síti Instagram. V teoretické části vymezuje pojmy jako marketing, reklama, zaměřuje se na rozbor online marketingu a online reklamy, sociálních médii a sociálních sítí, influencry a influencer marketingu a na legislativní normy a pravidla stahující se na propagaci tabákových výrobků. Součástí teoretické části je i popis zařízení nahrievajúcich tabák, specificky orientované na IQOS. Praktická část s využitím diskurzivní analýzy rozebírá příspěvky zveřejněny na Instagramu, které byly zaměřeny na propagování IQOSu. Příspěvky jsou rozděleny do 3 hlavních skupin podle typu příspěvků. V závěru proběhne souhrnný rozbor propagovaných příspěvků, který dopomůže k zodpovězení výzkumných otázek a vyvození závěru.
Klíčová slova: influencer marketing; diskurzivní analýza; influencři; IQOS; skrytá reklama
Název práce: Discourse analysis of IQOS phenomenon in influencer marketing environment
Autor(ka) práce: Feriancová, Daniela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the promotion of tobacco products on the social network Instagram. The theoretical part defines terms such as marketing, advertising, focuses on the analysis of online marketing and online advertising, social media and social networks, influencers and influencer marketing and legislative standards and rules for the promotion of tobacco products. Part of the theoretical part is also a description of tobacco heating products, specifically oriented to IQOS. The practical part, using discourse analysis, analyzes the posts published on Instagram, which were aimed at promoting IQOS. The posts are divided into 3 main groups according to the type of contributions. In the end a summary analysis of the promoted posts will be carried out, which will help to answer the research questions and draw a conclusion.
Klíčová slova: influencers; hidden ad; discourse analysis; influencer marketing; IQOS

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 9. 2019
Datum podání práce: 14. 4. 2020
Datum obhajoby: 9. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70665/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: