Genderové stereotypy v reklamě: eye-trackingová analýza vnímání vizuálních podnětů

Název práce: Genderové stereotypy v reklame: Eye-trackingová analýza vnímania vizuálnych podnetov
Autor(ka) práce: Káčerová, Nikola
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Bína, Vladislav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalárska práca je zameraná na analýzu problematiky genderových stereotypov v marketingových vizuálnych zdeleniach. Cieľom práce je analýza vedomého a podvedomého vnímania týchto prvkov generáciou Z. Teoretická časť obsahuje kapitoly o reklame, jej zložkách, o stereotypoch, ich pôvode a efekte na spotrebiteľa, o problematike vnímania reklamy spotrebiteľom a o generácii Z a špecifikách tejto generácie . Metodická časť argumentuje spôsoby, akými boli dáta v experimente získané, analyzuje reklamné spoty, výber respondentov a spôsoby vyhodnotenia dát. Praktická časť obsahuje zhrnutie výsledkov experimentu, ktoré sú doložené pomocou výstupov vo forme heat máp, gaze plotov a priamych citácií z rozhovorov s respondentmi.
Klíčová slova: vnímanie; stereotyp; pohlavie
Název práce: Genderové stereotypy v reklamě: eye-trackingová analýza vnímání vizuálních podnětů
Autor(ka) práce: Káčerová, Nikola
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Bína, Vladislav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu problematiky genderových stereotypů v marketingových vizuálních sděleních. Cílem práce je analýza vědomého a podvědomého vnímání těchto prvků generací Z. Teoretická část obsahuje kapitoly o reklamě, jejích složkách, o stereotypech, jejich původu a efektu na spotřebitele, dále o problematice vnímání reklamy spotřebitelem a o generaci Z a specifikách této generace. Metodická část argumentuje způsoby, jakými byla data v experimentu získána, analyzuje reklamní spoty, výběr respondentů a způsoby vyhodnocení dat. Praktická část obsahuje shrnutí výsledků experimentu, které jsou doloženy pomocí výstupů ve formě heat map, gaze plotů a přímých citací z rozhovorů s respondenty.
Klíčová slova: vnímání; pohlaví; stereotyp
Název práce: Gender stereotypes in advertising: eye-tracking analysis of visual stimuli perception
Autor(ka) práce: Káčerová, Nikola
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Bína, Vladislav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The Bachelor thesis is aimed at analyzing the gender stereotypes in marketing visual communication. The objective of this work is to analyze the conscious and unconscious perception of gender stereotypes by generation Z. The theoretical part contains chapters regarding advertisement, its components, there is a chapter about stereotypes, their origin, and effect on the consumer then follows the chapters about issues of perception of advertisement by consumers and ends with a chapter about generation Z and its specifics. The methodical part arguments the ways how the data in the experiment are obtained, analyses the advertisements used in the experiment as well as the choice of respondents and ways of analysis of the obtained data. The practical part contains a summary of results from the experiment, which are visualized via heat maps, gaze plots and direct quotations from the interviews. 
Klíčová slova: gender; stereotypes; perception

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 2. 2019
Datum podání práce: 18. 4. 2020
Datum obhajoby: 10. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68866/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: