Sociálna sieť Twitch ako prostriedok osobného brandingu

Název práce: Sociálna sieť Twitch ako prostriedok osobného brandingu
Autor(ka) práce: Dupkala, Michal
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Čermák, Radim
Oponenti práce: Böhmová, Lucie
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalárska práca je zameraná na tému live streamingu a to konkrétne na najpopulárnejšiu platformu dnešnej doby poskytujúcu túto službu pod názvom Twitch. Prvá kapitola sa venuje osobnému brandingu, jeho chápaniu a úlohe od vzniku až po dnešné chápanie prostredníctvom sociálnych sietí. Čitateľ bude v tejto kapitole taktiež oboznámený s potrebnými kvalitami pre úspešný osobný branding na sociálnych sieťach. V druhej kapitole je opísaný pojem user generated content, pod ktorý streaming spadá. Tretia kapitola sa už zameriava na live streaming a Twitch samotný, jeho históriu, rozhranie a možnosti. Taktiež popisuje motivácie jeho užívateľov podľa teórie užitia a uspokojenia. V štvrtej kapitole sú dôležitosti týchto motivácií skúmané na reálnych užívateľoch a na základe spracovaných dát určené, na ktoré potreby divákov sa zamerať pre spopularizovanie svojho kanálu a budovanie osobnej značky na Twitchi, čo predstavuje hlavný cieľ práce.
Klíčová slova: personal branding; Twitch; live streaming; teória užitia a uspokojenia
Název práce: Sociálna sieť Twitch ako prostriedok osobného brandingu
Autor(ka) práce: Dupkala, Michal
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Čermák, Radim
Oponenti práce: Böhmová, Lucie
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na téma live streamingu a to konkrétně na nejpopulárnější platformu dnešní doby poskytující tuto službu pod názvem Twitch. První kapitola se věnuje osobnímu brandingu, jeho chápání od vzniku až po dnešní chápání prostřednictvím sociálních sítí. Čtenář bude v této kapitole rovněž seznámen s potřebnými kvalitami pro úspěšný osobní branding na sociálních sítích. Ve druhé kapitole je popsán pojem user generated content, pod který streaming spadá. Třetí kapitola se už zaměřuje na live streaming a Twitch samotný, jeho historii, rozhraní a možnosti. Také popisuje motivace jeho uživatelů dle teorie užití a uspokojení. Ve čtvrté kapitole jsou důležitosti těchto motivací zkoumány na reálných uživatelích a na základě zpracovaných dat určené, na které potřeby diváků se zaměřit pro zpopularizován svého kanálu a budování osobní značky na Twitchi, což představuje hlavní cíl práce.
Klíčová slova: live streaming; personal branding; Twitch; teorie užití a uspokojení
Název práce: Social media network site Twitch as a mean of personal branding
Autor(ka) práce: Dupkala, Michal
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Čermák, Radim
Oponenti práce: Böhmová, Lucie
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis is focused on the topic of live streaming and specifically on the most popular platform today providing this service under the name Twitch. The first chapter is devoted to personal branding, what the term means and its role from the beginning to today’s understanding through social media networks. The second chapter describes the concept of user generated content, which includes also live streaming. The third chapter focuses on Twitch itself, the history, interface and other facts. It also describes the motivations of its users according to uses and gratification theory. In the fourth chapter, the importance of these motivations is examined with real users. Based on processed data its determined on which of viewers needs streamer should be focused in order to build a successful channel and personal brand, which is the main goal of this thesis.
Klíčová slova: live streaming; personal branding; uses and gratifications theory; Twitch

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 9. 2019
Datum podání práce: 20. 4. 2020
Datum obhajoby: 15. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70704/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: