Návrh učební pomůcky pro výuku učiva o dani z přidané hodnoty pro střední školy

Název práce: Návrh učební pomůcky pro výuku učiva o dani z přidané hodnoty pro střední školy
Autor(ka) práce: Mikulecká, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Fišerová, Marie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce je zaměřená na daň z přidané hodnoty, týkající se tuzemska, Evropské unie a třetích zemí. Hlavním cílem bylo vytvoření učební pomůcky pro žáky středních ekonomických škol. Učební pomůcka má podobou případové studie, která se skládá ze dvou částí. První část se týká teorie daně z přidané hodnoty a druhá účetnictví. Studie je tvořená tak, aby došlo ke spojení teorie ze školního prostředí s reálným pracovním prostředím. Proto mají žáci k dispozici faktury neboli daňové doklady. K ověření případové studie došlo na Obchodní akademii v Hradci Králové v předmětu daňový systém ve druhém ročníku. Předmět je vyučován ve studijním oboru Veřejnosprávní činnost. Případová studie byla vytvořena na základě informací, které vyplývali z přímého rozhovoru. Rozhovor byl poskytnut vyučující předmětu daňový systém. Zpětná vazba týkající se zpracování případové studie byla zajištěna dotazníkovým šetřením, které probíhalo u žáků a u vyučující předmětu daňový systém.
Klíčová slova: případová studie; veřejnosprávní činnost; účetnictví podnikatele; Daň z přidané hodnoty; ekonomika; obchodní akademie
Název práce: The design of teaching aid for teaching curriculum about a value-added tax for the secondary schools
Autor(ka) práce: Mikulecká, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Fišerová, Marie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis is focused on a value-added tax related to the Czech Republic, the European Union and third countries. The main goal was to create teaching aids for students studying the secondary schools of economics. The teaching aid takes the form of a case study consisting of two parts. The first part deals with the theory of a value-added tax while the second one is devoted to accounting. The study is con-ceived in the way to combine a theory of school environment with a real work. Therefore, students have access to invoices or tax documents, verified within a subject “Tax System for the 2nd Grade” at the Business Academy of Hradec Králové. The subject is taught within the “Public Administration” study field. The case study was worked out following the pieces of information resulting from standardized interviews. The interviews were provided by a “Tax System” lecturer. The feedback concerning the case study was performed in the way of a questionnaire survey filled out by the students of the “Tax System” subject.
Klíčová slova: economics; a business academy; public administration; A value-added tax; case study; entrepreneur accounting

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 10. 2019
Datum podání práce: 21. 4. 2020
Datum obhajoby: 15. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70965/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: