Působení mikroinfluencerů na sociálních sítích

Název práce: Působení mikroinfluencerů na sociálních sítích
Autor(ka) práce: Celuchová, Vendula
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím mikroinfluencerů pro marketing na vybraných sociálních sítích v teoretické rovině a následně rozdíly ve vnímání mikroinfluencerů mezi českými a rakouskými uživateli vybraných sociálních sítích v rovině praktické. Hlavním cílem je srovnání mikroinfluencer marketingu na Instagramu v České republice a v Rakousku. Práce je rozdělena do pěti kapitol, kdy první kapitola je zaměřená na online marketing a marketingové komunikace. Druhá kapitola je věnována sociálním sítím, jejich vývoji a využití pro marketing se zaměřením na jednu z nejpopulárnějších sociálních sítí dnešní doby, kterou je Instagram. V této kapitole je také popsán pojem content marketing, který je pro influencer marketing klíčový. Třetí kapitola se zabývá samotným influencer marketingem a objasněním, kdo mikroinfluencer je. Čtvrtou kapitolou začíná praktická část, která zahrnuje ukázky českých a rakouských mikroinfluencerů a jejich příspěvků. K naplnění cíle je využit kvantitativní výzkum ve formě dotazníků provedený mezi rakouskými a českými uživateli Instagramu, kterým se zabývá poslední pátá kapitola.
Klíčová slova: influencer marketing; sociální sítě; mikroinfluencer; online marketing; Instagram; sociální média
Název práce: Micro-influencers on social networks
Autor(ka) práce: Celuchová, Vendula
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sadílek, Tomáš
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the use of microinfluencers for marketing on the selected social networks at the theoretical level and afterwards with the differences in perception of microinfluencers between Czech and Austrian users of the selected social network at the practical level. The main goal is to compare microinfluencer marketing on Instagram in the Czech Republic and Austria. The thesis is divided into five chapters. The first chapter is focused on online marketing and marketing communication. The second chapter is devoted to social networks, their development and their use for marketing with focus on one of the most popular social networks today, which is Instagram. This chapter also describes the concept of content marketing, which is crucial for influencer marketing. The third chapter deals with influencer marketing itself and explains who a microinfluencer is. The practical part begins with the fourth chapter, which includes examples of Czech and Austrian microinfluencers and examples of their posts. In order to reach the set goal, a quantitative research in the form of a questionnaire was conducted between Austrian and Czech Instagram users, which is described in the last fifth chapter.
Klíčová slova: social networks; micro-influencer; Instagram; online marketing; influencer marketing; social media

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 9. 2019
Datum podání práce: 21. 4. 2020
Datum obhajoby: 28. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70518/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: