Loajalita vybraného segmentu zákazníků na trhu s tabákovými výrobky

Název práce: Loajalita vybraného segmentu zákazníků na trhu s tabákovými výrobky
Autor(ka) práce: Boušková, Aneta
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Bažantová, Simona
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je zjistit míru loajality kuřáků ke značce cigaret, kterou pravidelně kouří. Dále se práce zabývá zjištěním významnosti vybraných faktorů jako je například cena, chuť či vzhled krabičky při spotřebitelském rozhodování o volbě produktu mezi rakouskými a německými kuřáky tabákových výrobků na hraničních přechodech s Českou republikou. V neposlední řadě porovnat loajalitu a nákupní odlišnosti těchto kuřáků. Teoretická část práce obsahuje definici a přiblížení základních pojmů, které se zkoumanou problematikou bezprostředně souvisí. Vysvětleny jsou pojmy loajalita, spokojenost, zákazník, značka, kupní chování a rozhodování a také je nastíněna současná situace na trhu tabákových výrobků v České republice, Rakousku a Německu. V praktické části práce jsou uvedeny výsledky primárního výzkumu. Nejdůležitější část práce tvoří vyhodnocení dotazníkového šetření spolu s diskusí zjištěných výsledků. V závěru práce je uvedeno zhodnocení naplnění cíle bakalářské práce. Na základě zjištěných výsledků v této práci mohou přijímat informovaná rozhodnutí například tabákové společnosti a další zúčastněné strany jako jsou tvůrci veřejné politiky.
Klíčová slova: Loajalita; Spokojenost; Kupní chování; Tabákové výrobky; Zákazník
Název práce: Loyalty of a selected segment of customers in the tobacco market
Autor(ka) práce: Boušková, Aneta
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Bažantová, Simona
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the work is to find out the degree of loyalty of smokers to the brand of cigarettes, which they regularly smoke. Furthermore, the work deals with finding the significance of selected factors such as price, taste or appearance of the box in the consumer decision on the choice of product. The survey is carried out between Austrian and German tobacco smokers at the border crossing points with the Czech Republic. Last but not least, compare the loyalty and shopping differences of these smokers. The theoretical part contains definition and approximation of basic terms, which are directly related to the researched issue. The concepts of loyalty, satisfaction, customer, brand, purchasing behavior and decision-making are explained and the current situation on the tobacco market in the Czech Republic, Austria and Germany is also outlined. The practical part presents the results of primary research. The most important part of the work is the evaluation of the questionnaire survey together with a discussion of the results. At the end of the work is an evaluation of the fulfillment of the goal of the bachelor's thesis. Based on the findings in this work, tobacco companies and other stakeholders such as public policy makers can make informed decisions.
Klíčová slova: Tobacco products; Loyalty; Satisfaction; Customer; Buying behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 9. 2019
Datum podání práce: 23. 4. 2020
Datum obhajoby: 10. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70493/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: