Změna strategie CSR u vybraných firem po mediálních skandálech

Název práce: Zmena CSR stratégie u vybraných firiem po mediálnych škandáloch
Autor(ka) práce: Šuminová, Melinda
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto práca sa zameriava na hľadanie súvislostí medzi zmenami v spoločenskej zodpovednosti podnikov a mediálnymi škandálmi. Sústreďuje sa predovšetkým na preskúmanie reakcií vybraných podnikov na mediálne škandály a zmenu CSR stratégií v oblasti diskriminácie na základe rasy a pohlavia. Cieľom tejto práce je vytvoriť návrh zmeny stratégie CSR vybraných firiem po mediálnom škandále v oblasti diskriminácie na základe rasy alebo pohlavia a jej čiastkovým cieľom je zhodnotenie reakcií firiem na škandály. Tento cieľ je dosiahnutý pomocou analýzy firemných CSR stratégií a kritického zhodnotenia reakcií firiem na mediálny škandál a zmenu CSR stratégie na základe teoretického vymedzenia problematiky. Výsledkom analýzy a zhodnotenia mediálnych škandálov a CSR stratégií podnikov v tejto práci je indukcia smerodajných ukazovateľov určujúcich zmenu stratégie spoločenskej zodpovednosti podnikov, ktoré spolu s firemnou reakčnou stratégiou vytvárajú model reakcie firmy na mediálny škandál. Na základe zistení v tejto práci je možné dospieť k záveru, že namiesto vytvorenia jednotného scenáru zmeny CSR stratégie, by po tom, čo by firma čelila mediálnemu škandálu, mala svoje rozhodnutie podmieniť tomu, akú veľkú potencionálnu hrozbu škandálu pripisuje na základe ukazovateľov a v súlade s firemnou reakčnou stratégiou rozhodnúť o zmene stratégie CSR.
Klíčová slova: mediálny škandál; zmena stratégie; CSR; spoločenská zodpovednosť podnikov
Název práce: Změna strategie CSR u vybraných firem po mediálních skandálech
Autor(ka) práce: Šuminová, Melinda
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato práce se zaměřuje na hledání souvislostí mezi změnami ve společenské odpovědnosti podniků a mediálními skandály. Soustřeďuje se především na zkoumání reakcí vybraných podniků na mediální skandály a změnu CSR strategií v oblasti diskriminace na základě rasy a pohlaví. Cílem této práce je vytvořit návrh změny strategie CSR vybraných firem po mediálním skandálu v oblasti diskriminace na základě rasy nebo pohlaví a jejím dílčím cílem je zhodnocení reakcí firem na skandály. Tento cíl je dosažen pomocí analýzy firemních CSR strategií a kritického zhodnocení reakcí firem na mediální skandál a změnu CSR strategie na základě teoretického vymezení problematiky. Výsledkem analýzy a zhodnocení mediálních skandálů a CSR strategií podniků v této práci je indukce směrodatných ukazatelů určujících změnu strategie společenské odpovědnosti podniků, které spolu s firemní reakční strategií vytvářejí model reakce firmy na mediální skandál. Na základě zjištění v této práci je možné dospět k závěru, že místo vytvoření jednotného scénáře změny CSR strategie, by firma poté, co by čelila mediálnímu skandálu, měla své rozhodnutí podmínit tomu, jak velkou potencionální hrozbu skandálu připisuje na základě ukazatelů a v souladu s firemní reakční strategií rozhodnout o změně strategie CSR.
Klíčová slova: CSR; společenská odpovědnost podniků; mediální skandál; změna strategie
Název práce: Changes in CSR strategies of selected companies in the wake of media scandals
Autor(ka) práce: Šuminová, Melinda
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This thesis focuses on finding connections between changes in corporate social responsibility strategies and media scandals. In particular, it examines the reactions of selected companies and the ways their CSR strategies changed in response to media scandals caused by discrimination based on race and gender. The main goal of this thesis is to come up with suitable suggestions for changes in CSR strategy for selected companies in the wake of media scandals caused by racial and gender discrimination. Its partial goal is to evaluate the specific reactions of selected companies to the scandals in question. This goal is achieved through the analysis of CSR strategies and critical evaluation of the companies' reactions to the media scandals and the following changes in their CSR strategy based on a theoretical definition of the issue. The result of this analysis and evaluation is an induction of indicators determining the change of corporate social responsibility, which together with the corporate response strategy create a model of company response to media scandals. Based on the findings in this paper, it can be concluded that rather than creating a uniform scenario for changing their CSR strategy, companies facing media scandals should instead base their decisions on their evaluation of potential threat, which is based on the proposed indicators and in accordance with the company's reaction strategy, and only then adjust their CSR strategy accordingly.
Klíčová slova: CSR; Media scandal; Corporate social responsibility; Changes in strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 6. 2019
Datum podání práce: 23. 4. 2020
Datum obhajoby: 27. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69973/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: