Porovnání spotřebního chování generace X a Y v oblasti cestovního ruchu

Název práce: Porovnání spotřebního chování generace X a Y v oblasti cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Kozderová, Karolína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Kalábová, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá porovnáním spotřebního chování osob z generace X a Y v oblasti cestovního ruchu. Cílem je zjistit hlavní motivy a preference ohledně cestování u spotřebitelů z těchto generací. V úvodu se práce věnuje oblasti cestovního ruchu, jsou vymezeny základní pojmy a uvedena současná situace na trhu cestovního ruchu. Dále práce obsahuje teoretický popis chování spotřebitele a obecné charakteristiky generace X a Y. Na základě výsledků z dotazníkového šetření lze snadno získat představu o roli cestovního ruchu v životech osob z jednotlivých kohort a získat podklady pro tvorbu vhodné nabídky cestovního ruchu. Dále výsledky mohou sloužit jako podklad pro volbu vhodné marketingové strategie.
Klíčová slova: Generace X a Y; Cestovní ruch; Chování spotřebitele; Mileniálové; Husákovy děti
Název práce: The comparison of consumer behavior of generation X and Y in tourism
Autor(ka) práce: Kozderová, Karolína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Kalábová, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is focused on the consumer behavior of people from generations X and Y in the field of tourism. The research goal is to look for the expected main motives and preferences of travelling for generation X and Y. In the introduction, the work focuses on tourism, the basic terms are defined and the current situation in the tourism market is reviewed. Furthermore, the thesis contains a theoretical description of consumer behavior and general characteristics of generating X and Y. Based on the results of performed online survey, the thesis describes the role of tourism in personal life of generation X and Y and sets the foundation for effectively targeted marketing strategy for both generations in tourism.
Klíčová slova: Consumer behavior; Generation X; Millenials; Generation Y; Tourism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 9. 2019
Datum podání práce: 24. 4. 2020
Datum obhajoby: 2. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70490/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: