Sociální média a jejich využití v cestovním ruchu

Název práce: Sociální média a jejich využití v cestovním ruchu
Autor(ka) práce: Stefjuk, Julija
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce s názvem Sociální média a jejich využití v cestovním ruchu se zaměřuje na praktické využití teorie marketingu sociálních médií a její aplikace na situaci cestovní kanceláře Blue Style. Cílem práce bylo shrnout teoretické poznatky důležité pro pochopení marketingového využití sociálních médií a influencer marketingu, dále realizovat výzkum zaměřený na kupní chování zákazníků cestovní kanceláře v souvislosti s jejich konzumací obsahu na sociálních sítích a praktická aplikace uvedených poznatků na doporučení pro cestovní kancelář Blue Style. Práce je rozdělená na dvě části. V první, teoretické části práce byly vysvětleny základní teoretické pojmy jako internet, sociální média a jejich členění, marketingová strategie na sociálních sítích a marketingový mix, spotřební a kupní chování zákazníků, digitální marketing, content marketing, UGC a influencer marketing. Druhá, praktická část práce se věnovala výzkumu, který byl zaměřen na kupní chování zákazníků na sociálních sítích. První část výzkumu byla kvalitativní a byla provedena formou strukturovaného rozhovoru. Na tento krok navazovalo kvantitativní dotazníkové šetření. Dotazník byl distribuován prostřednictvím sociálních sítí. Dále byly popsané a zhodnocené výsledky obou částí výzkumu. Závěrem byly uvedené doporučení pro cestovní kancelář Blue Style vyplývající z aplikace výsledků výzkumu na strategii cestovní kanceláře.
Klíčová slova: internet; sociální média; cestovní ruch; marketingová strategie; spotřební chování; influencer marketing
Název práce: Social media and its influence on tourism
Autor(ka) práce: Stefjuk, Julija
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kvítková, Zuzana
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis, titled Social media and its influence on tourism, focuses on the practical use of the theory of social media marketing and its application in the situation of the travel agency Blue Style. The aim of this thesis is to summarize theoretical knowledge important for understanding the marketing use of social media and influencer marketing, to carry out research focused on consumer behavior of travel agency’s customers with connection to their use of content on social networks and practical application of these findings to recommendations for Blue Style. The thesis is divided into two parts. The first part of the thesis defines basic theoretical terms such as Internet and social media, as well as their classification, marketing strategy on social networks and marketing mix, consumer behavior of customers, digital marketing, content marketing, UGC and influencer marketing. The second, practical, part of the thesis is devoted to research, which is focused on the buying behavior of customers on social networks. The first part of the research was qualitative and conducted in the form of a structured interview. This step was followed by a quantitative questionnaire survey. The questionnaire was distributed via social networks. Furthermore, the results of both parts of the research were described and evaluated. Finally, the recommendations for the Blue Style travel agency, resulting from the application of the research results to the travel agency's strategy, were given.
Klíčová slova: social media; tourism; marketing strategy; consumer behavior; influencer marketing ; internet

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 5. 2019
Datum podání práce: 24. 4. 2020
Datum obhajoby: 2. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69820/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: