Odměňování zaměstnanců v cestovním ruchu

Název práce: Odměňování zaměstnanců v cestovním ruchu
Autor(ka) práce: Nováková, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Bejdáková, Blanka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá strategií odměňování používanou v organizacích cestovního ruchu a přístupem těchto organizací k motivaci zaměstnanců. Dalším účelem práce je srovnání statistických dat a dat získaných pomocí dotazníkového šetření k vyhodnocení strategií odměňování a motivace zaměstnanců v sektoru cestovního ruchu. V první části práce jsou objasněny základní pojmy a vymezeny teoretické poznatky o motivaci a odměňování. Praktická část obsahuje analýzu dat získaných z Českého statistického úřadu, dotazníkové šetření, vyhodnocení výsledků z dotazníkového šetření a jejich komparaci s daty z Českého statistického úřadu. V praktické části bakalářské práce je použita metoda korelačního koeficientu pro zjištění závislosti mezi dvěma proměnnými. Výsledkem je potvrzení několika hypotéz: průměrná mzda v cestovním ruchu lineárně souvisí s průměrnou mzdou v České republice, dále pak s tržbami v sektoru cestovního ruchu, v počtem hostů a s počtem zaměstnanců v cestovním ruchu. Byla vyvrácena domněnka, že průměrná mzda v cestovním ruchu souvisí s inflací v České republice. Z dotazníkového šetření jasně vyplývá, že většina zaměstnanců nepociťuje adekvátní zvyšování svého finančního ohodnocení. Pokud jsou zaměstnancům poskytovány benefity, jsou s nimi převážně spokojeni. Největší zájem je 13. plat a možnost čerpat více dovolené. Snížený zájem u pracovníků v cestovním ruchu lze pozorovat u benefitů jako je například firemní vůz. V závěru práce jsou shrnuty všechny skutečnosti zjištěné v praktické části, popsány hlavní problémy z ní vyplývající a řešení, která autorka navrhuje k jejich eliminaci. Jedním z těchto návrhů je například modernizace systému odměňování a pružnější reakce na nové trendy.
Klíčová slova: motivace; motivační koncepce; potřeba; faktory motivace; cestovní ruch; práce; hodnota práce; odměňování; strategie odměňování; mzda; plat; mzdotvorné faktory
Název práce: Rewarding of employees in the tourism industry
Autor(ka) práce: Nováková, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Bejdáková, Blanka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Bachelor’s thesis deals with the rewarding strategy used by companies in the tourism industry and also with their approach to employee motivation. Next purpose of this thesis is to compare statistic data and data gathered by questionnaire to evaluate and name rewarding strategies used in the tourism industry. In the first part, basic terms are clarified and theoretical knowledge about motivation and rewarding is defined. Practical part consists of the analysis of statistics published by the Czech Statistical Office, evaluation of data from the questionnaire and their comparison. In practical part of the Bachelor’s thesis, the method of the correlation coefficient is used to find out whether there is a linear connection between two variables. The result is confirmation of several hypotheses: average wage in the tourism industry is lineary connected with the average wage in the Czech Republic, with revenues in the tourism industry, with the number of guests and with the number of employees in the tourism industry. The assumption that inflation is lineary connected with the average wage in the tourism industry was not confirmed. From the results of questionnaire it is clear, that most of the employees think that their wages do not rise adequately. If the employee has benefits, he is most likely to be satisfied with them. Employees are highly interested in the possibility of having the 13th pay and enjoy more holidays. Lowered interest was noted when it comes to the benefits such as company car or laptop. In the end, the are summarized all results gathered in the practical part, described main problems and solutions proposed to eliminate those problems. One of these, is a proposal of modernisation of the rewarding system and more flexible reaction to new trends.
Klíčová slova: wage-creating factors; motivation; rewarding; rewarding strategy; wage; pay; need; motivation concept; factors of motivation; tourism industry; work; value of work

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 5. 2019
Datum podání práce: 24. 4. 2020
Datum obhajoby: 1. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69671/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: