Eye-trackingová analýza varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje

Název práce: Eye-trackingová analýza varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje
Autor(ka) práce: Hrušková, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Gunina, Daria
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou varovných textů v reklamě na alkoholické nápoje. Cílem práce je zjistit spotřebitelské postoje vybrané cílové skupiny k reklamním sdělením propagující alkoholické nápoje a provést eye-trackingovou analýzu varovných textů v reklamách na alkoholické nápoje. Vybranou cílovou skupinou jsou mileniálové. Literární rešerše se věnuje společenské odpovědnosti firem v oblasti alkoholového průmyslu, dále reklamě na alkohol a varovným textům v reklamě. V práci byly využity dvě metody sběru dat – eye-tracking a polostrukturovaný hloubkový rozhovor. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu a interpretaci získaných dat z rozhovorů doplněných o heat mapy z eye-trackingu.
Klíčová slova: eye-tracking; alkoholické nápoje; společenská odpovědnost firem; varovný text
Název práce: Eye-tracking analysis of warning texts in advertising on alcoholic beverages
Autor(ka) práce: Hrušková, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Gunina, Daria
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the issue of warning texts in advertising on alcoholic beverages. The aim of this thesis is to find out consumer attitudes of a selected target group to advertising messages promoting alcoholic beverages and to perform eye-tracking analysis of warning texts in advertisements on alcoholic beverages. The selected target group is millennials. The literature review deals with corporate social responsibility in the alcohol industry, as well as alcohol advertising and warning texts in alcohol advertising. Two methods of data collection were used – eye-tracking and semi-structured depth interview. The practical part of the thesis focuses on the analysis and interpretation of the obtained data from interviews supplemented by heat maps from eye-tracking.
Klíčová slova: warning text; alcoholic beverages; corporate social responsibility; eye-tracking

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 3. 2019
Datum podání práce: 24. 4. 2020
Datum obhajoby: 3. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69324/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: