Komunikační strategie Českého šermířského svazu

Název práce: Komunikační strategie Českého šermířského svazu
Autor(ka) práce: Šámalová, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Kovářová, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Sport získává v moderní době stále více na významu a zasahuje v různých formách do mnoha oblastí lidského života. S nárůstem profesionalizace a komercionalizace sportu se sportovní organizace musely naučit vystupovat na konkurenčním trhu sportovních služeb, aby zákazníky motivovaly pro to, začít provozovat právě jejich sport. Manažeři a pracovníci sportovních svazů v době neustálých změn prostředí musí kromě běžné agendy řízení sportovního svazu vytvářet marketingovou strategii sportovní organizace. Pomocí vhodně zvolených nástrojů komunikačního mixu komunikují sportovní organizace pružně se svými cílovými skupinami a stakeholdery, a snaží se dosáhnout určených komunikačních cílů. V teoretické části diplomové práce je zkoumán sport a jeho funkce pro společnost, organizační struktura veřejného sportovního prostředí v ČR, problematika státních dotací ve sportu, význam společenské odpovědnosti a sponzoringu ve sportu a vlastnosti sportovních služeb. V praktické části diplomové práce je rozebrána současná komunikační strategie Českého šermířského svazu. Situační analýza je doplněna čtyřmi hloubkovými rozhovory s experty. Dalším výzkumem práce je metoda případů nejlepší praxe, ve které byly zjištěny důležité aspekty komunikační strategie a komunikační nástroje, které jsou využívány šermířskými svazy ve Francii a Švédsku. Výzkum ukázal, že Český šermířský svaz v současné době nemá formálně vytvořenou komunikační strategii a nemá definované komunikační cíle ani positioning. Sportovní šerm není v Česku příliš populární, proto je potřeba budovat potřebu dané kategorie. Syntéza výsledků výzkumu byla provedena ve SWOT analýze a na základě slabých stránek a příležitostí byl závěrečné kapitole vytvořen návrh komunikační strategie Českého šermířského svazu. Návrh komunikační strategie Českého šermířského svazu má stanoveny čtyři komunikační cíle: navázání dlouhodobé sponzorské spolupráce, popularizace šermu v české společnosti, udržení loajality stávajících zákazníků a posílení interní komunikace ČŠS a šermířských klubů.
Klíčová slova: sport; šerm; komunikační strategie; Český šermířský svaz; marketingová komunikace; sponzoring; komunikační mix; marketing
Název práce: Communication strategy of the Czech Fencing Federation
Autor(ka) práce: Šámalová, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Kovářová, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In the modern times sport is gaining more importance and intervenes in many forms into many areas of human life. With the increase of professionalism and commercialization of sport, sports organizations had to learn how to survive in the competitive market of the sports services and how to motivate customers to start practicing sport. In times of constant changes of the environment, managers and employees of the sport associations must create a marketing strategy for the sports organization in addition to the normal agenda of the sports association. Using properly selected communication mix tools, sports organizations flexibly communicate with their target groups and stakeholders, and strive to achieve specified communication goals. The theoretical part of the diploma thesis examines sport and its function for society, the organizational structure of the public sports environment in the Czech Republic, the issue of state subsidies in sport and the importance of social responsibility. The practical part of the diploma thesis deals with the current communication strategy of the Czech Fencing Federation. The situation analysis is completed by four depth interviews with experts. Further research is executed as the method of best practice cases, in which were identified important aspects of the communication strategies and communication tools that are used by fencing teams in France and Sweden. The research showed that the Czech Fencing Federation does not currently have a formally established communication strategy and does not have defined communication goals or positioning. Fencing is not very popular in the Czech Republic, so it is necessary to build the need for the category. The synthesis of the results from the research was executed in the SWOT analysis and, in the final chapter a proposal for communication strategies of the Czech Fencing Federation was created based on weaknesses and opportunities. The proposition of the communication strategy of the Czech Fencing Federation has four communication goals: establishing long-term sponsorship cooperation, popularizing fencing in the Czech society and maintaining the loyalty of existing customers.
Klíčová slova: sport; communication strategy; Czech Fencing Federation; sponzoring; marketing; fencing; communication mix; marketing communication

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 6. 2019
Datum podání práce: 24. 4. 2020
Datum obhajoby: 25. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69228/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: