Online marketing

Název práce: Online marketing
Autor(ka) práce: Brychtová, Barbora
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Ve své bakalářské práci se zabývá užitím digitálních technologií v marketingu. V teoretické části práce budou za pomoci metody deskripce představeny teoretické základy marketingu a online marketingu. V první kapitole teoretické části práce Teoretické vymezení marketingu nejprve uvádím základní charakteristiky marketingu a jeho definice a popisuji marketingovou koncepci. Dále se věnuji marketingové strategii, kde popisuji situační analýzu a její vybrané techniky a vymezuji pojmy: segmentace, targeting, positioning. V poslední části první kapitoly se zabývám marketingovým mixem. V druhé kapitole Online marketing se nejprve věnuji základním charakteristikám online marketingu a jeho historii, dále charakterizuji jednotlivé nástroje online marketingu, jejich výhody i potenciální nebezpečí, které jejich užívání představuje a konkrétní příklady jejich využití. Ve třetí kapitole popisuji současné trendy v online marketingu, mezi které řadím ochranu soukromí uživatelů, zásady reklamy na internetu a blokaci reklamy, které mezi uživateli představuje velmi populární doplněk. Ve čtvrté a poslední kapitole teoretické části práce popisuji cíle online marketingu. Porozumění těmto základům je nepostradatelné pro následující výzkum. V praktické části bakalářské práce se věnuji konkrétně nástrojům online marketingu společnosti Naos, se zaměřením na značku Bioderma. Empirická část práce je založena na popisu a analýze digitálních marketingových nástrojů využívaných vybranou firmou. V první části se věnuji představení společnosti NAOS Czech Republic s.r.o. a postavení značky Bioderma na českém trhu. Druhá část pojednává o digitálním marketingu značky Bioderma. Zde vymezuji, na koho značka cílí, její marketingový mix, komunikaci a jednotlivé nástroje online marketingu. Hlavním cílem práce je popsat a zhodnotit nástroje z prostředí marketingové komunikace na internetu a na sociálních sítích, které značka Bioderma využívala během sledovaného období 2016-2019. Dílčími cíli je popis výhod a nevýhod využívaných nástrojů marketingové komunikace na sociálních sítích a formulace doporučení pro budoucí vývoj.
Klíčová slova: marketing; online marketing; sociální sítě; nástroje online marketingu
Název práce: Online marketing
Autor(ka) práce: Brychtová, Barbora
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In this bachelor thesis I work with with the use of digital technologies in marketing. In the theoretical part of the work, will be introduced the theoretical foundations of marketing and online marketing by the description method. In the first chapter of the theoretical part of the thesis Theoretical definition of marketing, I do first present the basic characteristics of marketing and its definition and describe the marketing concept. I also focus on marketing strategy, where I describe situation analysis and its selected techniques and define the terms: segmentation, targeting, positioning. In the last part of the first chapter I deal with the marketing mix. In the second chapter Online marketing, I first deal with the basic characteristics of online marketing and its history, then characterize the various tools of online marketing, their benefits and potential dangers that their use poses and specific examples of their use. In the third chapter I describe current trends in online marketing, which include the protection of users' privacy, the principles of advertising on the Internet and ad blocking, which is a very popular addition among users. In the fourth and last chapter of the theoretical part of the work I describe the goals of online marketing. Understanding these basics is essential for the subsequent research.In the practical part of the bachelor's thesis, I focus specifically on the online marketing tools of Naos, focusing on the Bioderma brand. The empirical part of the work is based on the description and analysis of digital marketing tools used by the selected company. In the first part I mention the presentation of the company NAOS Czech Republic s.r.o. and the position of the Bioderma brand on the Czech market. The second part deals with digital marketing of the Bioderma brand. Here I define who the brand is targeting, its marketing mix, communication and individual online marketing tools. The main goal of this work is to describe and evaluate the tools from the environment of marketing communication on the Internet and on social networks, which the Bioderma brand used during the period 2016-2019. The partial goals are to describe the advantages and disadvantages of the marketing communication tools used on social networks and to formulate recommendations for future development.
Klíčová slova: online marketing tools; social media; marketing; online marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 2. 2019
Datum podání práce: 24. 4. 2020
Datum obhajoby: 26. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68763/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: