Návrh gamifikační strategie v mobilní vzdělávací aplikaci

Název práce: Návrh gamifikační strategie v mobilní vzdělávací aplikaci
Autor(ka) práce: Jansta, Oliver
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Oškrdal, Václav
Oponenti práce: Vacek, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá gamifikací a využitím gamifikačních prvků v mobilní aplikaci k motivování účastníků dlouhodobého školení. Výstupy této práce budou použity pro projekt zaměřený na vývoj mobilní aplikace určené pro podporu kurzů školících firem. Tato aplikace by měla do budoucna fungovat jako platforma i pro další firmy a organizace. Hlavním cílem této práce je vybrání vhodných gamifikačních prvků pro tuto mobilní aplikaci. V teoretické části jsou pomocí literární rešerše přiblíženy oblasti her, gamifikace a mobilních zařízení. Poté jsou popsány hráčské typy a herní prvky pomocí vybraných gamifikačních rámců. V praktické části je aplikace blíže představena pomocí SWOT analýzy a je určena její cílová skupina s ohledem na možnou expanzi na další trhy. Se zástupci cílové skupiny byly provedeny rozhovory s využitím prototypu aplikace, na jejichž základě je provedena selekce jednotlivých herních prvků. Celkem je zvoleno 13 prvků, které se vzájemně doplňují a budou do aplikace implementovány. Tento výběr je pomocí vícekriteriálního porovnání chronologicky seřazen pro potřeby plánu implementace a je identifikován bod, kdy je možné aplikaci použít již před jejím dokončením. Správnost vybraných herních prvků je na konci praktické části ověřena pomocí analytického nástroje gamifikačního rámce Octalysis.
Klíčová slova: hráčské typy; gamifikace; Octalysis; herní prvky; mobilní aplikace; výuka
Název práce: Design of gamification strategy in a mobile educational application
Autor(ka) práce: Jansta, Oliver
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Oškrdal, Václav
Oponenti práce: Vacek, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with gamification and the use of gamification elements in a mobile application whose purpose is the motivation of participants of a long-term training. The output of this thesis will be used for a project focused on the development of a mobile application designed to support the courses of training companies. This application should function as a platform for other companies and organizations in the future. The main goal of this thesis is to select suitable gamification elements for this mobile application. In the theoretical part, the areas of games, gamification and mobile devices are covered in a literature review. Then, the game types and game elements are described using selected gamification frames. In the practical part, the application is presented in more detail using SWOT analysis and its target group is determined with regard to possible expansion into other markets. Interviews were conducted with representatives of the target group using a prototype application, which set the basis for the selection of suitable game elements. A total of 13 elements are selected which complement each other and will be implemented in the application. This selection is chronologically arranged by multi-criteria comparison to design an implementation plan and a breakpoint is identified where the application can be used before its completion. The accuracy of the selected game elements is verified at the end of the practical part using an analytical tool of the Octalysis gamification framework.
Klíčová slova: gamification; game elements; player typer; mobile application; Octalysis; education

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 10. 2019
Datum podání práce: 4. 5. 2020
Datum obhajoby: 10. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71429/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: