Perspektivní potenciál výukových prostředí typu Massive Open Online Courses (MOOC)

Název práce: Perspektivní potenciál výukových prostředí typu Massive Open Online Courses (MOOC)
Autor(ka) práce: Votýpková, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Papík, Richard
Oponenti práce: Sklenák, Vilém
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou kurzů typu Massive Open Online Courses (MOOC). V rámci teoretické části je představena historie digitálního vzdělávání a dále samotná tematika MOOC. Práce je v této části zaměřena na vymezení důležitých pojmů a popsání historie a současnosti dané oblasti. Dále je zde představena přehledová kategorizace poskytovatelů těchto kurzů a v poslední kapitole teoretické části je pojednáváno o ekonomickém, technickém a vzdělávacím potenciálu kurzů tohoto typu. Praktická část je rozdělena na tři dílčí části – první dílčí část zkoumá MOOC aktivitu vybraných univerzit v České republice, druhá dílčí část popisuje možný postup při tvorbě MOOC kurzu a třetí dílčí část se věnuje doporučení pro MOOC aktivity Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem práce je seznámit čtenáře s problematikou kurzů typu Massive Open Online Courses, prozkoumat aktivitu českých univerzit v rámci dané oblasti a prakticky nastínit, jak by tvorba MOOC kurzu mohla vypadat na půdě Vysoké školy ekonomické v Praze.
Klíčová slova: e-learning; informace; digitální vzdělávání; internet; kategorizace; MOOC; výukové prostředí; vzdělávání; znalosti
Název práce: Perspective Potential of the Massive Open Online Courses (MOOC) Learning Environment
Autor(ka) práce: Votýpková, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Papík, Richard
Oponenti práce: Sklenák, Vilém
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis is focused on the topic of Massive Open Online Courses (MOOC). The theoretical part introduces the history of digital education and the topic of Massive Open Online Courses itself. In this section the thesis focuses on defining important terms and describing the history of MOOC. Furthermore, there is a categorization of MOOC providers and the last chapter of the theoretical part discusses the economic, technical, and educational potential of courses of this type. The practical part is divided into three subparts – the first subpart examines the MOOCs activity of selected universities in the Czech Republic, the second subpart describes a possible process of creating a MOOC course and the third subpart introduces recommended MOOC activities for the University of Economics in Prague. The aim of this bachelor thesis is to present the topic of MOOC, explore the MOOC activities of Czech universities and practically outline how the creation of a MOOC course could look like in the case of the University of Economics in Prague.
Klíčová slova: information; knowledge; MOOC; online learning; categorization; digital education; e-learning; education; learning environment; internet

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační média a služby
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačního a znalostního inženýrství

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 11. 2019
Datum podání práce: 5. 5. 2020
Datum obhajoby: 18. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71680/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: