Vliv firemní CSR koncepce na osobní život zaměstnanců

Název práce: Vliv firemní CSR koncepce na osobní život zaměstnanců
Autor(ka) práce: Homoláčová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šmíd, David
Oponenti práce: Říhová, Gabriela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá CSR koncepcí firmy a jejímu zahrnutí do firemní vize. Cílem práce je zjistit, zda může mít správně nastavená a dobře předávaná CSR koncepce za následek ovlivnění chování zaměstnanců v osobním životě, a tedy zahrnutí společensky odpovědných aktivit do jejich běžného života. Práce je strukturována do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část přináší literární rešerši tématu CSR a souvisejících témat individuální společenské odpovědnosti jednotlivce, tvorba CSR koncepce v organizaci a její naplňování, komunikace vize a interní komunikace. Praktická část představuje vlastní kvantitativní výzkum autora pomocí dotazníkového šetření. Stanovená hypotéza byla otestována statistickou metodou vícenásobné regresní analýzy, další pozornost byla věnována výzkumným otázkám. Stěžejním přínosem je zjištění, že společenská odpovědnost firmy je důležitým kritériem výběru zaměstnavatele. Firma by měla dbát na komunikaci svých hodnot a seznamování s nimi, a to jak potenciálních uchazečů o zaměstnání, tak zaměstnanců. Konkrétním doporučením pro firmy je modifikovat své komunikační strategie s cílem lépe a přesněji zasáhnout požadovanou skupinu. Personalisté tak mohou zefektivnit hledání a nábor potenciálních uchazečů o zaměstnání díky správnému zacílení.
Klíčová slova: dotazníkové šetření; vize firmy; individuální společenská odpovědnost; regresní analýza; CSR
Název práce: The impact of a company´s CSR approach on the individual social responsibility of the employees
Autor(ka) práce: Homoláčová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šmíd, David
Oponenti práce: Říhová, Gabriela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The following thesis is focused on a company´s CSR approach and its possible impact on employee´s individual social responsibility. The aim of the thesis is to define whether a company´s properly set up and well communicated CSR approach could cause a change in employee´s daily personal life, whether it can improve their own individual social responsibility. Empirical part of the thesis presents author´s own questionnaire survey which collects data from employee´s of companies with well-known good CSR reputation - Procter&Gamble, Philips and Nestlé. The collected data were analyzed using statistics methods of multiple regression analysis and descriptive analysis. The impact was not confirmed, null hypothesis was rejected. The main finding was that CSR is an important criterion for choosing an employer. Companies should pay attention to the communication of its values to both potential and current employees. A specific recommendation for companies is to modify their communication strategies in order to better and more accurately reach the desired group.
Klíčová slova: CSR; individual social responsibility; questionnaire survey; regression analysis; company vision

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra personalistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 8. 2019
Datum podání práce: 7. 5. 2020
Datum obhajoby: 3. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70428/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: