Způsoby měření a rozpoznávaní emoci pomocí analýzy obrazu v oblasti reklamy

Název práce: Způsoby měření a rozpoznávaní emoci pomocí analýzy obrazu v oblasti reklamy
Autor(ka) práce: Nayman, Anna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vencovský, Filip
Oponenti práce: Bruckner, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Záměrem této práce bylo sepsání dosavadních poznatků v rozpoznávání emocí z obrazu. Součástí bylo i sepsání Systematic Literature Review, která se zabývá otázkou použití metod pro měření emocí z obrazu v problematice reklamy.Rozpoznávání emoci z obrazu je v současnosti poměrně rozvinuté a existuje několik metod, ovšem některé z nich mají nedostatky. Dosti probádaná je například otázka stanovení vlivu emoce na subjekt na základě jeho fyziologických projevů jako srdeční tep, tlak a podobně. Ovšem velkým limitem těchto metod je nutnost poměrně vysoké spoluúčasti subjektu, který navíc může trpět psychickými problémy, stresem či jiným faktorem, který zásadně zkresluje výsledky. Nejsofistikovanější metodou je kódování obličeje systémem FACS. Touto metodou lze stanovit emoce i z obrazu či videa. Subjekty by tedy mohli pouze sledovat určitou reklamu a snímat svoji tvář kamerou či fotoaparátem. Nahrávka by byla následně zaslaná k analýze. Tato metoda je neinvazivní a velmi efektivní.
Klíčová slova: měření; obraz; emoce; reklama; Systematic Literature Review
Název práce: Ways of measuring and recognizing emotion in advertising field with assistance of image
Autor(ka) práce: Nayman, Anna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vencovský, Filip
Oponenti práce: Bruckner, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this work was to write present knowledge in recognizing emotions from the pictures. It also included describing the Systematic Literature Review, which deals with methods for measuring emotions from the image in the advertising field.Recognition of emotions from the image is currently relatively developed and there are several methods, but some of them have drawbacks. For instance, the issue of determining the effect of emotion on a subject based on its physiological manifestations such as heart rate, pressure and etc is still to be researched.However, a great limitation of these methods is the need for a relatively high participation of the subject, who can also suffer from mental problems, stress or another factor that fundamentally distorts the results.The most sophisticated facial encoding method is FACS. This method can also be used to determine emotions from an image or video. Thus, subjects could only watch a certain advertisement and capture their face with a camera. The recording would then be sent for analysis. This method is non-invasive and very effective.
Klíčová slova: image; advertising; emotions; measurement; Systematic Literature Review

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 10. 2018
Datum podání práce: 7. 5. 2020
Datum obhajoby: 25. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67437/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: