Využití DEA modelů v oblasti TV reklamy

Název práce: Využití DEA modelů v oblasti TV reklamy
Autor(ka) práce: Malý, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zýková, Petra
Oponenti práce: Jablonský, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce pojednává o aplikaci DEA modelů v oblasti televizních reklam. DEA modely jsou jednou z oblastí lineární optimalizace a zabývají se měřením relativní efektivnosti homogenních produkčních jednotek v různých oblastech. Teoretická část práce je rozdělena do dvou kapitol, přičemž v první kapitole jsou přiblíženy základní principy DEA modelů, samotný pojem efektivnost a dále jsou zde představeny konkrétní modely, které jsou využity v praktické části. Ve druhé kapitole je přiblížen svět televizních reklam a vymezení jejich základních pojmů. Praktická část práce se věnuje aplikaci DEA modelů na reálná data, v oblastech plánování a auditu. V závěru jsou shrnuty zjištěné poznatky a zhodnocení možnosti relevantního využití těchto modelů v praxi.
Klíčová slova: analýza obalu dat; efektivnost; televizní reklama; BCC
Název práce: Use of DEA models in TV advertisement
Autor(ka) práce: Malý, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zýková, Petra
Oponenti práce: Jablonský, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focused on the application of DEA models in TV advertisements. DEA models are one of the areas of linear optimization and are focused on measuring the efficiency of homogeneous production units in various fields. The theoretical part of this thesis is divided into two chapters, first one presenting basic principles of the DEA models, the term efficiency, and specific models that are being used in the thesis. Moreover, the second chapter presents the world of TV advertisements and the explanation of the basic terms regarding this field. The practical part of this thesis is regarding the application of the DEA models on real data, in the area of planning and audit. It is in the conclusion where the knowledge gained and the assessment of opportunities for relevant usage of these models in practice are summarised.
Klíčová slova: data envelopment analysis; efficiency; TV advertisement; BBC

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Matematické metody v ekonomii
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra ekonometrie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 12. 2019
Datum podání práce: 9. 5. 2020
Datum obhajoby: 18. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72029/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: