Udržitelnost a její význam v módním odvětví

Název práce: Udržitelnost a její význam v módním odvětví
Autor(ka) práce: Jankovcová, Šárka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou udržitelnosti a její vazbou na módní odvětví, včetně dopadů způsobenými konceptem fast fashion. Za svůj cíl si práce bere přinést bližší vhled do problematiky udržitelnosti a její vzrůstající důležitosti v módním průmyslu a zjistit, jak důležitý je tento aspekt u dnešních mladých lidí. Pro orientaci v negativních sociálních a environmentálních dopadech, které s dnešní podobou oděvního a textilního průmyslu neodmyslitelně souvisí, jsou podrobněji popsány jejich vazby na jednotlivé fáze životního cyklu oděvu. Nastíněna je i marketingová komunikace, kterou firmy produkující či nabízející ekologické produkty používají, včetně neetického greenwashingu. Vnímání udržitelnosti a její důležitosti mezi mladými lidmi je zkoumáno prostřednictvím dotazníkového šetření. Šetření bylo doplněno dalšími vlivy, které se ukázaly jako rozhodující ve vazbě na postoj veřejnosti k oblékání a k životnímu prostředí. Ty byly analyzovány pomocí dat z kontinuálního výzkumu MML-TGI od společnosti Median, s.r.o.
Klíčová slova: udržitelnost; móda; oděv; oděvní průmysl; textilní průmysl; módní odvětví; životní prostředí; negativní dopad; fast fashion; dětská práce; greenwashing; zelený marketing
Název práce: Sustainability and its role in fashion industry
Autor(ka) práce: Jankovcová, Šárka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master Thesis deals with the issue of sustainability and its connection to the fashion industry, including the impacts caused by the concept of fast fashion. The main goal of this thesis is to bring a closer insight into the issue of sustainability and its growing importance in the fashion industry and to find out how important this aspect is for today’s youth. For better orientation in the negative social and environmental impacts that are inextricably linked to the current form of the clothing and textile industry, their links to the individual phases of the clothing life cycle are described in more detail. The marketing communication used by the companies producing or offering organic products, including unethical greenwashing, is also outlined. The perception of sustainability and its importance among young people is examined through a questionnaire survey. The survey was supplemented by other influences that proved to be decisive in relation to the public’s attitude towards clothing and the environment. These were analysed by using the data from continuous MML-TGI research from Median, s.r.o.
Klíčová slova: clothing industry; textile industry; greenwashing; green marketing; sustainability; fashion; clothing; fashion industry; environment; negative impact; fast fashion; child labour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 10. 2019
Datum podání práce: 10. 5. 2020
Datum obhajoby: 9. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71617/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: