Obchodní hodnota a vliv principů UX a UI v internetovém obchodě

Název práce: The business value and influence of UX and UI principles in e-commerce
Autor(ka) práce: Nekhymchuk, Valeriya
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šedivá, Zuzana
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This bachelor thesis explores the importance of User Experience and User interface principles to an E-commerce website and the value their application contributes to the business. The fields of User Experience and User Interface design were defined and various principles presented. Furthermore, the topic of e-commerce was described with a particular focus on how an e-commerce website's business performance is measured. The reader can expect to be familiarized with the terminology of the topic. The goal is to evaluate the impact of User Experience and User Interface principles on an e-commerce website. It was achieved by surveying people with experience in online shopping and experts in the field of e-commerce. Further insights on the topic were gathered by interviewing some of the expert participants. The results demonstrate that User Experience and User Interface principles are highly valued both by experts who design and optimize e-commerce websites, and the shoppers who use them. The e-commerce professionals who were interviewed also agreed that User Experience and User Interface design bring value to an e-commerce business, and recommended close collaboration between experts in design, sales and data analysis.
Klíčová slova: business value; UI; user interface; influence; e-commerce; User experience; ecom; UX
Název práce: Obchodní hodnota a vliv principů UX a UI v internetovém obchodě
Autor(ka) práce: Nekhymchuk, Valeriya
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šedivá, Zuzana
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá významem principů uživatelské zkušeností a uživatelského rozhraní pro webové stránky elektronického obchodu a hodnotou, kterou jejich aplikace přináší podniku. V této práci byly definovány oblasti uživatelské zkušeností a uživatelského rozhraní a rovněž byly představeny různé principy. Dále bylo popsáno téma elektronického obchodování se zvláštním zaměřením na to, jak se měří obchodní výkonnost webových stránek elektronického obchodu. Čtenář může očekávat, že bude seznámen s názvoslovím tématu. Cílem bylo zhodnotit vliv principů uživatelské zkušenosti a uživatelského rozhraní na webové stránky elektronického obchodu. Cíl byl dosažen prostřednictvím průzkumů, které byly realizovány mezi lidmi se zkušenostmi s online nakupováním a mezi odborníky v oblasti elektronického obchodování. Další poznatky o tématu byly získány provedením osobních rozhovorů mezi odborníky, kteří se průzkumu zúčastnili. Výsledky prokázaly, že odborníci, kteří navrhují a optimalizují webové stránky elektronického obchodu, a zákazníci, kteří je používají, považují zásady uživatelské zkušeností a uživatelského rozhraní za důležité. Odborníci s tím souhlasili i při osobních rozhovorech a doporučili úzkou spolupráci mezi odborníky v oblasti designu, prodeje a analýzy dat.
Klíčová slova: ecom; business value; influence; User experience; UX; user interface; UI; e-commerce

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 1. 2019
Datum podání práce: 10. 5. 2020
Datum obhajoby: 22. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68268/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: