Vliv sociálního prostředí na kupní rozhodování na trhu spotřební elektroniky

Název práce: Vliv sociálního prostředí na kupní rozhodování na trhu spotřební elektroniky
Autor(ka) práce: Bugáňová, Eliška
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá vlivem sociálního prostředí na kupní rozhodnutí na trhu se spotřební elektronikou. V teoretické části jsou prve vysvětleny základní pojmy uvádějící do problematiky chování spotřebitelů a sociálního prostředí. Následuje popis modelů, které jsou využívány pro vysvětlení spotřebního chování, faktory, které ovlivňují chování spotřebitele a popis kupního rozhodovacího procesu s promítnutím kroků na trh se spotřební elektronikou. Jako poslední budou zmíněny sledované trendy posledních let v chování spotřebitelů na trhu se spotřební elektronikou. Praktická část bude zaměřena na určení míry vlivu sociálního prostředí na kupní rozhodnutí na trhu s mobilními telefony na základě získaných údajů z databáze MML-TGI a kvantitativního dotazníkového šetření. Na základě analýzy obou výzkumů bude vytvořeno marketingové doporučení, které zjištěné vlivy bude zohledňovat.
Klíčová slova: sociální prostředí; kupní rozhodování; spotřební elektronika
Název práce: The influence of social environment on purchase decision on consumer electronics market
Autor(ka) práce: Bugáňová, Eliška
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis inquires the influence of the social environment on purchase decisions on the consumer electronics market. At first, the theoretical part explains the basic concepts introducing the issue of consumer behavior and the social environment. Following with description of models used for explanation of consumer behavior, factors influencing the behavior of consumers and description of purchase decision-making model with a reflection of steps on the market with consumer electronics. As of last, trends of recent years in consumer behavior in the consumer electronics market are mentioned. The practical part will focus on determining the degree of influence of the social environment on purchasing decisions on the mobile phone market based on data obtained from the MML-TGI database and a quantitative questionnaire survey. Based on the analysis of both types of research, a marketing recommendation is created taking into account the identified influences.
Klíčová slova: Social environment; purchase decision; consumer electronics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 1. 2020
Datum podání práce: 11. 5. 2020
Datum obhajoby: 27. 5. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72857/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: