Zvukové efekty a hyperrealismus ve filmové a videoherní tvorbě

Název práce: Zvukové efekty a hyperrealismus ve filmové a videoherní tvorbě
Autor(ka) práce: Lülei, Lukáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Tomášek, David
Oponenti práce: Volejníček, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá tématem zvukových efektů a zvukového hyperrealismu ve filmové a videoherní tvorbě. Teoretická část práce má sloužit jako ucelený zdroj informací o zvukových efektech. Obsahuje návrh podrobného dělení zvukových efektů dle jejich parametrů a způsobu produkce. Mapuje historické období, kdy probíhaly nejznatelnější změny ve způsobu tvorby a využití zvukových efektů. Dále se zabývá způsobem využívání zvukových efektů v současné tvorbě. Obsahuju podrobný rozbor zvukového hyperrealismu – jeho významu v audiovizuální tvorbě, způsobu využití a nejčastějších postupů pro tvorbu hyperrealistických zvukových efektů.Praktickou část práce tvoří podrobná dokumentace tvorby čtyř hyperrealistických zvukových efektů. Těmi jsou úder pěstí, švih mečem, vytažení meče z pochvy a exploze. Má sloužit jako návod pro tvorbu těchto zvuků. Výstupem jsou nahrávky těchto zvukových efektů, na nichž je možné slyšet jednotlivé zvuky, ze kterých se skládají, a porovnání s reálnými zvukovými efekty.
Klíčová slova: zvukový efekt; zvukový hyperrealismus; film; ruch; hyperrealistický zvukový efekt; stylizovaný zvukový efekt; videohra; SFX; filmový zvuk
Název práce: Sound effects and hyperrealism in film and videogame production
Autor(ka) práce: Lülei, Lukáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Tomášek, David
Oponenti práce: Volejníček, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the topic of sound effects and sound hyperrealism in film and video game production.The theoretical part of the thesis serves as a comprehensive source of information about sound effects. It contains a proposal for detailed classification of sound effects based on their various parameters and methods of production. Additionally, it maps the historical period during which the most noticeable changes took place in the field of creation and use of sound effects. It also deals with the use of sound effects in contemporary production. The final section of the theoretical part contains a detailed analysis of sound hyperrealism. It focuses on the importance of hyperrealistic sound effects in audiovisual production, methods of its use and the most common production methods.The practical part of the paper consists of detailed documentation of the creation of four hyperrealistic sound effects. These include a punch, a sword swing, a sword pulled out of a scabbard and an explosion. Thus it serves as a guide for creating these types of sound effects. The practical output of this work consists of the recordings of sound effects mention above. These recordings provide the reader with the possibility to hear the individual sounds of which they are composed, and a comparison with real sound effects.
Klíčová slova: film sound; sound effect; sound hyperrealism; hyperrealistic sound effect; design sound effect; SFX; film; movie; videogame; foley

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 1. 2020
Datum podání práce: 11. 5. 2020
Datum obhajoby: 23. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72345/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: