Populární karetní hry z pohledu teorie her
Název práce: | Populární karetní hry z pohledu teorie her |
---|---|
Autor(ka) práce: | Polák, Jan |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Chrobok, Viktor |
Oponenti práce: | Hanousek, Jakub |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá populární karetní hrou Prší z pohledu teorie her a jejím cílem je nalezení optimální strategie pro inteligentního hráče. Práce je rozdělena na pět částí, kdy první část je věnována historii teorie her a pojmům, které jsou v průběhu práce využívány. Druhá část popisuje zkoumanou hru Prší a její pravidla. V dalším oddílu je stručný úvod do programování v C++, ve kterém jsem psal simulace pro hru Prší. Ve čtvrté části je definován model programu a jeho postupná tvorba. Poslední část vyhodnocuje výsledky simulací.Po dosažení výsledků byla stanovena optimální strategie, která maximalizuje pravděpodobnost výhry. Nejsilnějším strategickým pravidlem je svršek, které při experimentu zavádění pravidel, vykazovalo nejvyšší procentuální úspěšnost. |
Klíčová slova: | Prší; C++; Simulace; Teorie her |
Název práce: | Popular card games from the perspective of the Game Theory |
---|---|
Autor(ka) práce: | Polák, Jan |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Chrobok, Viktor |
Oponenti práce: | Hanousek, Jakub |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis deals with a popular card game „Prší“ from the perspective of the game theory with the aim of finding an optimal strategy.The thesis is divided into five parts. The first one describes history of game theory and basic terms that are used throughout the thesis. The second part explains the game „Prší“, and its rules. The next section provides a brief introduction into C++ programming which is then used for writing the code for a simulation of the game „Prší“. The fourth part defines the model of the program and its creation. The last part evaluates the results of the simulations.After finding the results, optimal strategy that maximizes the probability of winning was determined. The strongest strategic rule is the “changer” which showed the highest percentage success rate during the experiment of establishing rules. |
Klíčová slova: | "Prší"; Game theory; Simulation; C++ |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Kvantitativní metody v ekonomice/Matematické metody v ekonomii |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra ekonometrie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 22. 1. 2020 |
---|---|
Datum podání práce: | 11. 5. 2020 |
Datum obhajoby: | 18. 6. 2020 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/72231/podrobnosti |