Analýza kritických faktorů úspěchu a zážitková ekonomika vinařské turistiky ve Velkých Bílovicích

Název práce: Analýza kritických faktorů úspěchu a zážitková ekonomika vinařské turistiky ve Velkých Bílovicích
Autor(ka) práce: Hrabalová, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Mikan, Pavel
Oponenti práce: Harmáčková, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Vinařská turistika se v České republice začala rozvíjet až s příchodem 20. století. Největší vinařskou obcí v ČR z hlediska rozlohy vinic jsou Velké Bílovice. Kromě toho je v této obci také vysoká koncentrace poskytovatelů služeb vinařské turistiky. Tato práce se zabývá modelem zážitkové ekonomiky vinařské turistiky v ČR a kritickými faktory úspěchu vinařské turistiky ve Velkých Bílovicích. Preference konkrétních zážitků vinařské turistiky byly zjišťovány prostřednictvím hodnotícího dotazníku, jehož respondenty bylo 106 vinařských turistů. Prvky kritických faktorů úspěchu vinařské turistiky ve Velkých Bílovicích byly identifikovány na základě sekundárních dat a dat z interview se čtyřmi poskytovateli služeb vinařské turistiky v obci. Mezi preferované zážitky bylo zařazeno 10 zážitků. Na prvních místech byla možnost ochutnávky vín ve vinařství a vhodný vinný servis. Kromě faktoru Ochrana přírody byly identifikovány prvky pro zbylých sedm kritických faktorů úspěchu vinařské turistiky ve Velkých Bílovicích. To vyvozuje významnost obce jako destinace vinařské turistiky. Výsledkem práce byla syntéza závěrů obou výzkumů do podkladů pro strategické rozhodování o vybudování vinařského penzionu ve Velkých Bílovicích.
Klíčová slova: Vinařská turistika; Kritické faktory úspěchu; Zážitková ekonomika
Název práce: Analysis of the Critical Success Factors and the Experience Economy of Wine Tourism in Velké Bílovice
Autor(ka) práce: Hrabalová, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Mikan, Pavel
Oponenti práce: Harmáčková, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The development of wine tourism started in the Czech Republic at the beginning of 20th century. The biggest wine village in the Czech Republic in terms of the vineyard area is Velké Bílovice. Besides that, there is a high concentration of wine tourism providers as well. This thesis focuses on the Experience economy model of wine tourism in the Czech Republic and the critical success factors of wine tourism in Velké Bílovice. The preferences of particular wine tourism experiences were investigated through evaluating questionnaire. The respondents were 106 wine tourists. The particular elements of the critical success factors of wine tourism in Velké Bílovice were identified on the basis of the secondary data and data obtained from interviews with four providers of wine tourism services. Among the preferred wine tourism experiences belong 10 experiences. The most preferred are wine tasting in wineries and proper wine service equipment. Apart from the factor Land protection, the elements of the remaining seven critical success factors of wine tourism in Velké Bílovice were identified. It draws the significance of Velké Bílovice as a wine tourism destination. The outcome of this thesis was the synthesis of the conclusions from both researches into the foundation for strategic decision-making concerning the wine pension construction in Velké Bílovice.
Klíčová slova: Wine Tourism; Critical Success Factors; Experience Economy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 1. 2020
Datum podání práce: 11. 5. 2020
Datum obhajoby: 4. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72061/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: