Strategie ekologického marketingu a jeho vliv na nákupní chování zákazníků

Název práce: Stratégie ekologického marketingu a jeho vplyv na nákupné správanie zákazníkov
Autor(ka) práce: Rajnohová, Natália
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Špička, Jindřich
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Hlavným cieľom práce je návrh možností využitia ekologického marketingu ako nástroju stratégie firmy so zameraním na predstaviteľov generácie Y, žijúcej v Českej Republike. Práca bližšie popisuje informácie o ekologickom nákupnom správaní a demografické rozdiely u predstaviteľov tejto skupiny. Výskum bol spracovaný na viac ako 400 účastníkov a overený pomocou štatistických výskumných metód. Bola zistená odlišnosť u demografických faktorov pohlavia a výšky dosiahnutého vzdelania v rámci ekologického povedomia reflektovaného v nákupnom správaní. Odlišnosť sa nepotvrdila pri demografickom faktore veku a príjmu. Na základe výsledkov práce boli pre spoločnosti odporučené konkrétne možnosti využitia ekologického marketingu so zameraním na skúmanú skupinu. Výsledky práce poskytujú cenné zistenia pre ďalšie akademické a praktické využitie v dobe rastúcej dôležitosti problematiky životného prostredia.
Klíčová slova: stratégia zeleného marketingu; životné prostredie; nákupné správanie; zelený marketing
Název práce: Strategie ekologického marketingu a jeho vliv na nákupní chování zákazníků
Autor(ka) práce: Rajnohová, Natália
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Špička, Jindřich
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Hlavním cílem práce je návrh možností využití ekologického marketingu jako nástroje strategie firmy se zaměřením na představitele generace Y, žijící v České republice. Práce blíže popisuje informace o ekologickém nákupním chování a demografické rozdíly u představitelů této skupiny. Výzkum byl zpracován na více než 400 účastníků a ověřený pomocí statistických výzkumných metod. Byla zjištěna odlišnost u demografických faktorů pohlaví a výšky dosaženého vzdělání v rámci ekologického povědomí reflektováné v nákupním chování. Odlišnost se nepotvrdila při demografickém faktoru věku a příjmu. Na základě výsledků práce byly pro společnosti doporučeny konkrétní možnosti využití ekologického marketingu se zaměřením na zkoumanou skupinu. Výsledky práce poskytují cenné zjištění pro další akademické a praktické využití v době rostoucí důležitosti problematiky životního prostředí.
Klíčová slova: strategie zeleného marketingu; životní prostředí; zelený marketing; nákupní chování
Název práce: Strategy of green marketing and its impact on purchase behaviour
Autor(ka) práce: Rajnohová, Natália
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Špička, Jindřich
Oponenti práce: Karlíček, Miroslav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this Master’s thesis is to offer possibilities of green marketing usage as a strategic tool with a focus on generation Y, living in the Czech Republic. The thesis further discusses purchase behaviour and demographic differences of the target group. The research was done on more than 400 representatives through statistic methods. Differences were discovered in the ecological awareness reflected through purchase behaviour in the demographic factors of sex and educational attainment. Major differences were not discovered for demographic factors of age and income. The thesis offers concrete recommendations and possibilities of green marketing usage by companies. The research presents valuable findings for further academic research and business usage in the age of climate emergency.
Klíčová slova: green strategy; green marketing ; purchase behaviour; environment

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 6. 2019
Datum podání práce: 11. 5. 2020
Datum obhajoby: 4. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70157/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: