3D grafika a film: Tvorba postav do animovaných filmů

Název práce: 3D grafika a film: Tvorba postav do animovaných filmů
Autor(ka) práce: Turková, Jana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bubeníček, Jan
Oponenti práce: Dušek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je zaměřená na specifické využití 3D grafiky, a to na tvorbu postav do animovaných filmů. Hlavním cílem je přispět k porozumění čtenáře celému procesu vzniku těchto filmových postav od výtvarného konceptu až po finální model připravený pro animaci.Po úvodu do historie i současnosti oboru se teoretická část práce zabývá popisem všech fází procesu vytváření 3D modelů postav ve filmovém průmyslu (příprava konceptu, modelování, retopologie, tvorba UV map, texturování, rigging).V druhé části práce demonstruji principy a postupy popsané v teoretické části na tvorbě vlastního modelu. Současně zde popisuji konkrétní kroky, jakými bylo finálního výsledku dosaženo.
Klíčová slova: 3D grafika; 3D modelování; film; filmové postavy; proces tvorby; produkční pipeline
Název práce: 3D graphics and film: Creation of characters for animated films
Autor(ka) práce: Turková, Jana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bubeníček, Jan
Oponenti práce: Dušek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Bachelor thesis is focused on the specific use of 3D graphics, which is the creation of characters for animated films. The main goal is to help the reader understand the whole process of creating these film characters from the original art concept to the final 3D model ready for animation.After an introduction to the history and the present of the field, the theoretical part of the thesis describes all phases of the process of creating 3D models of characters used in the film industry (concept preparation, modeling, retopology, UV map creation, texturing, rigging).In the second part of the thesis I demonstrate the principles and procedures described in the theoretical part by creating my own 3D model. At the same time, I describe the specific steps by which the final result was achieved.
Klíčová slova: film; film characters; creation process; 3D modeling; production pipeline; 3D graphics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 2. 2019
Datum podání práce: 11. 5. 2020
Datum obhajoby: 17. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68495/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: