Výkon v udržitelnosti firem a jeho vztah k reportingu: případová studie

Název práce: Výkon v udržitelnosti firem a jeho vztah k reportingu: případová studie
Autor(ka) práce: Vítková, Kristýna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pašmik, Jaroslav
Oponenti práce: Chytková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vztah výkonu v udržitelnosti firem a korporátního reportingu udržitelnosti. K prozkoumání tohoto vztahu byl vybrán příklad velké nadnárodní korporace, která intenzivně reportuje udržitelnost a komunikuje jí prostřednictvím svého marketingu a PR. Tento příklad je zpracován jako případová studie. V teoretické části vychází tato práce z teorie legitimity, teorie dobrovolného zveřejňování a teorie zúčastněných stran. Případová studie se konkrétně zabývá tím, zda odpovídá reporting výkonu, jak napovídá teorie dobrovolného zveřejňování, nebo je vazba spíše negativní, jak předpokládá teorie legitimity. Coby zdroje dat slouží zveřejněné reporty vybrané firmy za posledních 10 let a další veřejně přístupné dokumenty a informace o firmě a polostrukturovaný rozhovor s manažerem udržitelnosti této firmy, z jejichž analýzy a kódování jsou následně vyvozeny výsledky. Těmito výsledky jsou informace o kvalitě reportingu a výkonnosti v udržitelnosti zkoumané firmy a to na základě teorií popisujících vztah výkonu v udržitelnosti a jeho reportingu. Výsledky zároveň odkrývají vzájemnou propojenost těchto teorií, nikoli jejich nekompatibilnost, jak předpokládá řada jiných starších studií.
Klíčová slova: teorie dobrovolného zveřejňování; teorie legitimity; teorie zúčastněných stran; udržitelnost; reporting; výkonnost
Název práce: Corporate sustainability performance and its relationship to reporting: Case study
Autor(ka) práce: Vítková, Kristýna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pašmik, Jaroslav
Oponenti práce: Chytková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to examine the relationship between performance in the sustainability of companies and corporate sustainability reporting. To explore this relationship, the example of a large multinational corporation was chosen, which intensively reports sustainability and communicates it through its marketing and PR. This example is processed as a case study. In the theoretical part, this work is based on the theory of legitimacy, the theory of voluntary disclosure and the theory of stakeholders. The case study specifically deals with whether performance reporting corresponds, as the theory of voluntary disclosure suggests, or whether the link is rather negative, as the theory of legitimacy assumes. Published sources of selected companies for the last 10 years and other publicly accessible documents and information about the company and a semi-structured interview with the sustainability manager of this company serve as data sources, from the analysis and coding of them the results are derived. These results are information on the quality of reporting and performance in the sustainability of the researched company, based on theories describing the relationship between performance in sustainability and its reporting. At the same time, the results reveal the interconnectedness of these theories, not their incompatibility, as many other older studies suggest.
Klíčová slova: reporting; legitimacy theory; sustainability; voluntary disclosure theory; stakeholder theory; performance

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 2. 2020
Datum podání práce: 12. 5. 2020
Datum obhajoby: 16. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72380/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: