Marketingový význam Influencer marketingu v porovnání s word of mouth

Název práce: Marketingový význam Influencer marketingu v porovnání s word of mouth
Autor(ka) práce: Latifová, Anna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kundríková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zaměřuje na porovnání influencer marketingu a Word of Mouth, analýzu vlivu těchto dvou typů šíření informací o produktech či službách na myšlení a nákupní chování ve zvolené cílové skupině mileniálů. Cílem je zjistit, zda je vliv influencer marketingu srovnatelný s vlivem primárních a sekundárních sociálních skupin z okolí spotřebitele. K vyhodnocení vlivu jsou využity sekundární i primární zdroje, kvantitativní i kvalitativní metody šetření. Smyslem je odpovědět na otázky, zda je pro mileniály názor či doporučení influencerů relevantní informací při formování vlastních postojů a rozhodnutí při nákupu, zda je tato generace dostatečně otevřená influencer marketingu a zda síla vlivu influencerů souvisí s délkou jeho sledování. Ze srovnání influencer marketingu a WOM mezi zástupci generace Y budou vyvozena marketingová doporučení.
Klíčová slova: Word of Mouth; vliv; Influencer marketing; mileniálové; influencer
Název práce: Marketing importance of influencer marketing compared to Word of Mouth
Autor(ka) práce: Latifová, Anna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Kundríková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis focuses on the comparison of influencer marketing and Word of Mouth. It also analyzes the influence of these two types of dissemination of information about products and services on thinking and shopping behaviour. The selected target group is generation of millennials. The aim is to find out whether the influence of influencer marketing is comparable to the influence of primary and secondary social groups from the consumer's environment. Secondary and primary sources, quantitative and qualitative survey methods are used to evaluate the impact. The purpose is to answer the questions of whether the opinion or recommendations of influencers are relevant for millennials when forming their own attitudes and buying decisions, whether this generation is sufficiently open to influencer marketing and whether the strength of influencers' influence is related to the time of following. Marketing recommendations will be derived from the comparison of influencer marketing and WOM between Generation Y representatives.
Klíčová slova: Influencer marketing; influence; Word of Mouth; influencer; millennials

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 10. 2019
Datum podání práce: 12. 5. 2020
Datum obhajoby: 10. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72289/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: