Komunikace na sociálních sítích v rámci franchisových firem

Název práce: Komunikace na sociálních sítích v rámci franchisových firem
Autor(ka) práce: Ivančova, Vira
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce zkoumá způsob komunikace franchisových firem na sociálních sítích s ohledem na organizaci komunikace mezi franchisorem a franchisanty a jejich způsob kontroly a regulace. Cílem práce je identifikovat způsob komunikace na sociálních sítích v rámci českých franchisových firem a na základě výsledků výzkumů zhodnotit přístup franchisových firem ke komunikaci na sociální síti Facebook. V návaznosti na cíl práce jsou stanoveny výzkumné otázky. Teoretická část je rozdělena na dvě části, přičemž první se věnuje počátkům, definici a hlavnímu dělení franchisingu, vymezení výhod a nevýhod pro obě strany a dále také charakteristice organizací zastřešujících franchising a jejich působení v České republice. Druhá část se zabývá marketingovou komunikací na sociálních sítích, charakteristikou nejvyužívanějších sociálních sítí a efektivním nastavením propagace na jednotlivých sítích. Posledním tématem teoretické části jsou specifika a aspekty komunikace na sociálních sítích franchisových firem. Praktická část je rozdělena na tři části. Prostřednictvím výzkumu od stolu je zkoumán způsob prezentace franchisových firem na vybraných sociálních sítích. Následně je provedena obsahová analýza facebookových stránek vybraných českých franchisových firem z odvětví gastronomie, které spravují zastřešující profil na sociální síti Facebook a jsou členy České asociace franchisingu. Posledním typem výzkumu je dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit vnímaný význam, přístup k regulaci a podporu komunikace ze strany franchisora. Provedené výzkumy poskytly odpovědi na výzkumné otázky. Přínos práce spočívá v poznání optimálního způsobu komunikace a lepší orientaci v internetové komunikaci na sociálních sítích v rámci franchisových firem.
Klíčová slova: Sociální sítě; Franchising; Marketingová komunikace
Název práce: Communication on social networks within franchise companies
Autor(ka) práce: Ivančova, Vira
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the franchise companies and their way of communication on social networks and does so with the organization of communication between the franchisor and franchisee and means of its control and regulations. The aim of this thesis is to identify the way of communication on social networks within Czech franchise companies and, based on the research, evaluate their approach to communication on the social network Facebook. Following the aim of the work, there are set research questions. The theoretical part is split in two parts. The first one describes a history and definition of franchising, the advantages and disadvantages for both sides involved and also the characteristics of the organizations covering franchising in the Czech Republic. The second part deals with marketing communication and the specifics and aspects of communication of franchise companies. The practical section consists of three parts. In the first part, there are companies selected through the method of observation. The way of their presentation on selected social networks is examined by a content analysis. The second part is a content analysis of Facebook pages of selected franchise companies from the gastronomy industries. The last type of research is a questionnaire survey, which aim is to find out perceived meaning, approach to regulation and support of communication from the franchisor. All of the methods were used to answer the research questions. The contribution of the work is to find out how to optimally communicate on social networks and how to better orientate in online communication within franchise companies.
Klíčová slova: Social media; Marketing communication; Franchising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 10. 2019
Datum podání práce: 13. 5. 2020
Datum obhajoby: 10. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71589/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: