Analýza zákaznických preferencí při konzumaci kávy To Go

Název práce: Analýza zákaznických preferencí při konzumaci kávy To Go
Autor(ka) práce: Krejčí, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Harmáček, Robert
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou jednorázových obalů, konkrétně obalů na kávu a zjišťuje vnímání této problematiky u konzumentů kávy. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, zdali jsou si zákazníci při konzumaci kávy s sebou vědomi ekologických dopadů a také zjišťuje jejich ochotu při volbě případného ekologického obalu. V teoretické části jsou definovány základní pojmy jako je produkt, služba, nákupní a spotřební chování a posléze je věnována kapitola kávě, jejích druhů, přípravě a historie kaváren v České republice. Dále teoretická část přibližuje ekologickou situaci a problematiku současné doby – jednorázové obaly. Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření, které je aplikováno na 389 respondentů a na polo-strukturovaných rozhovorech s 5 majiteli kaváren. Dotazníkové šetření zjišťuje zákazníkovo rozhodování při nákupu kávy s sebou a jeho zájem o ekologii, případně o alternativní produkt, který by nahradil stávající jednorázové obaly. Polo-strukturované rozhovory posléze odhalují možnosti jednotlivých kaváren a jejich zájem o ekologickou variantu. Ekologie a životní prostředí jsou v současné době velmi diskutovaná témata a to především díky zhoršenému životnímu prostředí a záplavě plastů v mořích a oceánech. Na základě zjištěných dat autorka představí alternativní, ekologický produkt, který by byl schopný nahradit stávající obaly na kávu, které není možné recyklovat. Zjištěné výsledky mohou posloužit kavárnám k přechodu na ekologické produkty, poskytnout jim konkurenční výhodu a zlepšit jejich CSR. Na základě získaných výsledků výzkumu by se měly kavárny v budoucnu věnovat problematice jednorázových produktů a zapracovat na jejich výměně, neboť respondenti výzkumu, kteří představující konzumenty kávy, projevují zájem o ekologii a přívětivost k ekologickým obalům.
Klíčová slova: Káva; marketing; jednorázové obaly; ekologie; zákaznické preference; analýza
Název práce: Analysis of customer preferences during comsumption Coffee To Go
Autor(ka) práce: Krejčí, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Andera, Michal
Oponenti práce: Harmáček, Robert
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis is focusing on the topic of disposable containers specifically coffee containers andinvestigates how the coffee consumers reacting to it. The thesis main goal is to find out if thecustomers drinking coffee are aware of the ecological impact and also investigates theirwillingness to chose an ecologic disposable cup. The theory part of the thesis defines the basicconcepts as product, service, consumer behaviour and consumption. Then there is a chapterdevoted to coffee itself, its blends and its barista preparation and history of coffee shops inthe Czech Republic. Further the theory part of the thesis addresses the current ecologicalsituation and the present challenge – the disposable containers.The basis for the practical part of the thesis is a survey with participation of 389 respondents,and semi-structured interviews wit owners of 5 cafes. The survey is investigating thecustomers decision process when buying coffee to go and their interest in ecology, potentiallyinterest in an alternative product that would replace current disposable coffee cups. The semi-structured interviews are addressing a question of an interest of the cafes in the ecologicaloption. Ecology and our environment are currently frequently discussed topics thanks to thedeterioration of the environment and our surroundings and plastic pollution in the seas andoceans. Based on the data results the author of the thesis will introduce an alternativeecological product that would be suitable to replace the current one time use disposable coffeecups that are recyclable. The results can well serve and help the cafes to decide for anecological option, provide a competitive advantage and improve its CSR.Based on the survey results the cafes and coffee shops should bring the disposable productsinto their focus and work towards their replacement. The respondents of the survey thatrepresented by the coffee consumers are interested in ecology and express inclination towardsthe ecological solution, the ecological containers.
Klíčová slova: consumer´s preferences; marketing; ecology; disposable container; analysis; Coffee

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 5. 2019
Datum podání práce: 12. 5. 2020
Datum obhajoby: 9. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70273/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: