Segmentace trhu vybrané kategorie zdravotnických prostředků

Název práce: Segmentace trhu vybrané kategorie zdravotnických prostředků
Autor(ka) práce: Gorolová, Pavlína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce má za cíl odkrytí segmentů na trhu zdravotnických prostředků v České republice. Konkrétně se jedná o antikoncepční prostředky jež se dělí na hormonální a nehormonální antikoncepci. Segmenty budou odkryty dle jejich charakteristik, které je buď vzájemně připodobní nebo odliší. Nakonec bude navrženo vhodné marketingové doporučení. V teoretické části jsou popsány důležité pojmy a charakteristiky spotřebního chování, segmentace trhu, tržního zacílení, způsobu zaměření, marketingového výzkumu a trhu antikoncepčních prostředků. V metodické části je popsán způsob primárního a sekundárního výzkumu, který je použit pro tuto diplomovou práci. Praktická část je sestavena ze sekundárního a primárního výzkumu, na základě kterého bylo odkryto pět segmentů, jež jsou dále rozvíjeny. Na závěr diplomová práce zahrnuje návrh vhodných marketingových přístupů.
Klíčová slova: Shluková analýza; Segmentace trhu; Faktorová analýza
Název práce: Market segmentation of selected category of medical instruments
Autor(ka) práce: Gorolová, Pavlína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis aims to uncover segments in the medical instruments market in the Czech Republic. Specifically, these are contraceptives that are divided into hormonal and non-hormonal contraception. The segments will be exposed according to their characteristics, which are either similar or different. Finally, a suitable marketing recommendation will be proposed. The theoretical part describes important concepts and characteristics of consumer behavior, market segmentation, market targeting, target positioning, market research and the contraceptive market. The methodological part describes the method of primary and secondary research, which is used for this thesis. The practical part is composed of secondary and primary research, on the basis of which five segments were discovered, which are further developed. Finally, the thesis includes a proposal for appropriate marketing approaches.
Klíčová slova: Market segmentation; Factor analysis; Cluster analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 6. 2019
Datum podání práce: 13. 5. 2020
Datum obhajoby: 10. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70248/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: