Analýza trhu ubytovacích zařízení v Praze

Název práce: Analýza trhu ubytovacích zařízení v Praze
Autor(ka) práce: Voska, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Smrčka, Luboš
Oponenti práce: Schönfeld, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce analyzuje trh ubytovacích zařízení v Praze s následným zaměřením na čtyřhvězdičková zařízení na Praze 1. Do tohoto kontextu je následně uveden konkrétní hotel z této lokality, přičemž cílem práce je zejména zhodnocení jeho postavení na trhu. Mimo jiné jde i o vytvoření doporučení k udržení či vylepšení tohoto postavení. K dosažení cíle bylo využito několik metod strategické analýzy. Jedná se především o PEST analýzu, model Porterových pěti sil či interní VRIO analýzu na kterou následně navazuje finanční analýza hotelu. Závěry všech zjištění poté shrnuje SWOT analýza, která poukazuje na silné a slabé stránky hotelu či na příležitosti a hrozby působící na subjekt zvenčí. V poslední částí práce se vyskytují konkrétní strategická doporučení, která mohou pomoci hotelu v upevnění působnosti na trhu. Vzhledem k tomu, že se práce zaměřuje i na vnější prostředí, je využitelná i pro ostatní subjekty nacházející se na tomto trhu či nově na něj vstupující.
Klíčová slova: Analýza trhu; Ubytovací služby; Strategická analýza; Hotel
Název práce: Market analysis of accommodation establishments in Prague
Autor(ka) práce: Voska, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Smrčka, Luboš
Oponenti práce: Schönfeld, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis analyzes market of accommodation with further focus on four-star establishments within Prague 1 area. In the context is also analyzed chosen hotel from mentioned location with main purpose to evaluate its position on this market. The aim of the analysis is to create recommendations to improve its situation. Several methods of strategic analysis were used to achieve the goal, such as PEST analysis, Porter’s five forces or an internal VRIO analysis followed by a financial analysis of the hotel. The conclusions of all findings are then summarized by SWOT analysis, which points out the strengths and weaknesses of the hotel as well as the opportunities and threats affecting the entity from outside. The last part of the thesis specifies strategic recommendations which can help the hotel with strengthening its presence on the market. Since the thesis includes the analysis of the external environment, it can be also used either by current entities in the market or new entrants.
Klíčová slova: Market analysis; Accommodation services; Strategic analysis; Hotel

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 9. 2019
Datum podání práce: 13. 5. 2020
Datum obhajoby: 5. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70513/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: