Marketingová segmentace e-commerce trhu se zmrzlinou

Název práce: Marketingová segmentace e-commerce trhu se zmrzlinou
Autor(ka) práce: Herna, Marek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvouletý, Ondřej
Oponenti práce: Mareš, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaká jsou specifika e-commerce trhu se zmrzlinami a na základě zjištěných poznatků, týkajících se společností působících na trhu a nákupního chování spotřebitele, navrhnout doporučení k implementaci marketingové a distribuční strategie společnosti Unilever ČR, největšího výrobce zmrzlin v ČR. Blíže se práce věnuje formátu zmrzlinových pint a službám rozvozu jídla a potravin, které v ČR poskytují například společnosti Dáme jídlo, Košík.cz nebo Rohlík.cz. Práce v kvalitativním části výzkumu formou dvou oddělených fokusních skupin, uskutečněných v srpnu 2019, zkoumala nákupní chování celkem 12 spotřebitelů v rámci e-commerce. Účastníky byli spotřebitelé se zkušeností objednávání rozvozu jídla nebo potravin prostřednictvím internetu. Poznatky byly následně ověřovány na větší skupině populace prostřednictvím dotazníku, na který odpovědělo 211 respondentů. Z výzkumu vyplynulo, že nákup zmrzlin přes e-commerce je zatím poměrně novinkou a většina spotřebitelů je k němu skeptická kvůli vnímaným bariérám souvisejících s dodací kvalitou a cenou produktu. Na vnímané bariéry reaguje závěrečná část práce souhrnem konkrétních řešení, které při implementaci do marketingové a distribuční strategie společnosti Unilever ČR povedou ve výsledku ke zvýšení prodejů zmrzlin prostřednictvím e-commerce.
Klíčová slova: chování spotřebitele; e-commerce; trh zmrzlin
Název práce: Marketing segmentation of the e-commerce ice cream market
Autor(ka) práce: Herna, Marek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvouletý, Ondřej
Oponenti práce: Mareš, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis was to determine the specifics of e-commerce ice cream market and based on the findings, concerning companies operating in the market and consumer shopping behavior, propose recommendations for implementing the marketing and distribution strategy of Unilever CR, the largest ice cream manufacturer in the Czech Republic. The thesis deals in more detail with the format of ice cream pints and food or grocery delivery services, which in the Czech Republic are provided, for example, by the companies Dáme jídlo, Košík.cz or Rohlík.cz. Qualitative part of the research was done during August 2019 in the form of two separate focus groups in which the shopping behavior of consumers in e-commerce was examined. The participants were shoppers with the experience of ordering food or grocery delivery via the internet. The findings were then verified on a 211 consumers through a questionnaire. Research has shown that the buying of ice cream online is still relatively new and most consumers are skeptical about this purchase due to perceived barriers related to delivery quality and product price. The final part of the work responds to the perceived barriers with a summary of specific solutions which, when implemented into the marketing and distribution strategy of Unilever CR, will ultimately lead to an increase in ice cream sales through e-commerce.
Klíčová slova: e-commerce; ice cream market; shopper behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 11. 2018
Datum podání práce: 13. 5. 2020
Datum obhajoby: 9. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67856/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: