Návrh vzdělávacího kurzu základů ekonomiky pro veřejnost

Název práce: Návrh vzdělávacího kurzu základů ekonomiky pro veřejnost
Autor(ka) práce: Vrbová, Diana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krpálková Krelová, Katarína
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu vzdělávacího kurzu a realizace experimentální výuky ekonomiky formou microlearningu prostřednictvím sociální sítě Instagram. V teoretické části je vysvětlena koncepce celoživotního vzdělávání a učení, jsou zde charakterizováni účastníci vzdělávání a lektor a jsou popsána teoretická východiska projektu vzdělávací akce. Dále je mezinárodně srovnána účast na dalším vzdělávání, jsou identifikovány některé bariéry, které účast na dalším vzdělávání znemožňují. V závěru teoretické části jsou popsány vybrané vzdělávací trendy včetně microlearningu. Praktická část je zaměřena na tvorbu návrhu vzdělávacího kurzu Ekonomika pro život. Hlavním cílem výzkumné části je zjistit didaktickou efektivnost výuky ekonomiky formou microlearningu ve vzdělávání dospělých. Výzkumné metody jsou: experimentální výuka, nestandardizovaný didaktický test, dotazník a řízený polostrukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumu ukázaly, že microlearning je vhodnou formou pro výuku ekonomiky ve vzdělávání dospělých. V závěru jsou uvedeny některé návrhy a doporučení, které se týkají online vzdělávání, například vytvoření online databáze výukových materiálů, které lze bezprostředně využít.
Klíčová slova: kurz základů ekonomiky ; projekt vzdělávací akce ; microlearning; online vzdělávání; Instagram; vzdělávání dospělých
Název práce: Project for a basic economy training course for public
Autor(ka) práce: Vrbová, Diana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krpálková Krelová, Katarína
Oponenti práce: Berková, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to create project for a training course and implementation of experimental teaching of economy via microlearning using the social platform Instagram. The theoretical part is dedicated to clarifying concept of lifelong learning, there are also characterized training participants and the tutor, the basis of the project are also described in this part. Last but not least there is compared international participation on the further education, identified some obstacles which can keep one from the following education. Other selected education trends, concluding the microlearning, are described in the end of the theoretical part. The practical part is focused on the production of the educational project ‘Economy for Life’. The essential aim of this research part is to find out the didactical efficiency of teaching economy in the area of teaching adults via microlearning. The following research methods are used: the experimental education, the non-standardised didactic test, the questionnaire and the controlled semi-structured interview. The results show that the microlearning is a suitable way of teaching economy in the area of adults education. The conclusion covers some suggestions and recommendations regarding the online education, e.g. creating online database of learning materials which can be used immediately.
Klíčová slova: educational project; adult education; basic economy course; microlearning; online education; Instagram

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 10. 2019
Datum podání práce: 18. 5. 2020
Datum obhajoby: 15. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/71166/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: