Management znalostí

Název práce: Management znalostí
Autor(ka) práce: Jarošová, Milena
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mládková, Ludmila
Oponenti práce: Cejthamr, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Teoreticko-metodologická část: Základní pojmy managementu znalostí, znalostní pracovník, proces tvorby a konverze znalostí, předpoklady a přínosy managementu znalostí. Souvislost managementu znalostí s kulturou a organizační strukturou organizace, měření výsledků managementu znalostí, učící se organizace a souvislost s managementem znalostí, nástroje řízení tacitních znalostí -- příběhy -typy, jak vytvořit úspěšný příběh, užití příběhů v praxi, komunity, učňovství. Organizace založená na hodnotách. Aplikační část: Charakteristika organizace, organizace založená na hodnotách v praxi, klasifikace příběhů vyprávěných ve firmě, firemní hodnoty, příběhy v maloobchodních prodejnách, příběhy v oddělení péče o zákazníky, příběhy v neprvoliniových odděleních. Návrhy na zlepšení řízení tacitních znalostí v organizaci -- školení zaměstnanců, vzájemné inspirování se, návštěvy prvoliniových oddělení, úprava firemních hodnot.
Klíčová slova: příběhy; proces konverze znalostí; učňovství; tacitní znalost; komunity; organizace založená na hodnotách; znalostní pracovník
Název práce: Knowledge management
Autor(ka) práce: Jarošová, Milena
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mládková, Ludmila
Oponenti práce: Cejthamr, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Theoretical part: Basic terms of knowledge management, knowledge worker, knowledge creation and conversion process, prerequisites and benefits of knowledge management. Knowledge management and it's connection to organizational culture and structure, result measurements of knowledge management, learning organization and it's connection to knowledge management. Tacit knowledge management tools -- stories -- types, how to create, practical use, communities, coaching. Value Based Organization. Practical part: Characteristics of organization, value based organization in reality, classification of stories from organization, organizational values, stories in detail, stories in customer care, stories in back line departments. Propsal on improvement of tacit knowledge management in organization -- employee training, mutual inspiration, front line department visits, modifications of organizational values.
Klíčová slova: communities; stories; knowledge worker; process of knowledge conversion; value based organization; coaching; tacit knowledge

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 6. 2008
Datum podání práce: 15. 12. 2008
Datum obhajoby: 12. 2. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16231/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: