Dopad placené reklamy na Facebooku a Instagramu na návštěvnost webových stránek

Název práce: Dopad placené reklamy na Facebooku a Instagramu na návštěvnost webových stránek
Autor(ka) práce: Holub, Kryštof
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Přibil, Jiří
Oponenti práce: Vašíčková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce v části rešerše literatury shrnuje základní poznání v oblasti marketingu, online marketingu a sociálních sítí. Následně se již zabývá samotným dopadem placené reklamy na Facebooku a Instagramu na návštěv-nost webových stránek. Formuluje podmínky zkoumání míry tohoto dopadu prostřednictvím porovnání účinnosti reklamní kampaně komunikující stejné sdělení napříč různými marketingovými kanály. Účinnost vyhodnocuje pomocí ukazatelů vycházejících z prostřední fáze zákaznické cesty tak, aby předem ne-zvýhodnila některý z marketingových kanálů. Tímto způsobem porovnává účinnost placených reklamních kampaní na Facebooku, Instagramu, v obsahové síti společnosti Google a v internetových vyhledávačích Google a Seznam. Pro možnost srovnání těchto marketingových kanálů mezi sebou při-způsobuje výsledky rozpočtu dané kampaně, který je dostupný v jednotlivých systémech pro tvorbu placené reklamy. Hodnoty měřených ukazatelů následně ověřuje v pokročilém analytickém nástroji Google Analytics. Na jejich základě odpovídá na otázku, zda měly investované prostředky do placené reklamy do-pad na zvýšení počtu nových uživatelů webových stránek. Následným porov-náním ukazatelů, které vycházejí z výše uvedených podmínek vyhodnocuje mí-ru případného dopadu. V závěru práce na základě výstupů z provedeného vý-zkumu formuluje doporučení pro potenciální inzerenty.
Klíčová slova: sklik; google analytics; online marketing; facebook; instagram; google ads
Název práce: Impact of paid advertising on Facebook and Instagram on website traffic
Autor(ka) práce: Holub, Kryštof
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Přibil, Jiří
Oponenti práce: Vašíčková, Veronika
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis summarizes the basic knowledge in the field of marketing, online marketing and social networks. Subsequently, the thesis deals with the impact of paid advertising on Facebook and Instagram on website traffic. It formulates the conditions for examining the extent of this impact by comparing the effectiveness of an advertising campaign communicating the same message across different marketing channels. It evaluates the effectiveness using metrics based on the middle phase of the customer journey so it does not favor any of the marketing channels in advance. It compares the effectiveness of paid advertising campaigns on Facebook, Instagram, Google Display Network and Google and Seznam search engines. In order to be able to compare these marketing channels with each other, it adjusts the results to the budget of each campaign, which is available in the systems for the creation of paid advertising. The values of the measured indicators are then verified in an advanced analytical tool Google Analytics. Based on them, the thesis answers the question of whether the funds invested in paid advertising had an impact on increasing the number of new website users. Subsequent comparison of indicators based on the above conditions evaluates the extent of potential impact. At the end of the work, based on the results of the research, formulates recommendations for potential advertisers.
Klíčová slova: instagram; sklik; online marketing; facebook; google analytics; google ads

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 9. 2019
Datum podání práce: 20. 5. 2020
Datum obhajoby: 1. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70868/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: