Projektové vzdělávání ve výuce ekonomických předmětů

Název práce: Projektové vzdělávání ve výuce ekonomických předmětů
Autor(ka) práce: Malinová, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krpálková Krelová, Katarína
Oponenti práce: Fišerová, Marie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je analyzovat rozvoj odborných znalostí, měkkých dovedností a klíčových kompetencí v ekonomickém vzdělávání na předmětu Fiktivní firma na obchodní akademii a na předmětu Cvičná firma na Vysoké škole ekonomické. Tato práce také popisuje současné nároky na profil absolventů obchodních akademií a analyzuje benefity inovativních výukových metod. Hlavním cílem práce je zjistit, jak tuto formu vyučování vnímají vyučující, jak ji vnímají žáci a které znalosti, dovednosti a klíčové kompetence tato forma výuky nejvíce rozvíjí. Na základě zjištěných výsledků dotazníkového šetření jsou v závěru práce uvedeny návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi.
Klíčová slova: aktivizační metody; moderní koncepce vzdělávání; Fiktivní firma; projektové vzdělávání; integrovaná forma výuky; klíčové kompetence; Cvičná firma
Název práce: Project education in teaching economic subjects
Autor(ka) práce: Malinová, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krpálková Krelová, Katarína
Oponenti práce: Fišerová, Marie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this work is to analyze the development of professional knowledge, soft skills and key competencies in economic education in the subject Fictitious company at the Business Academy and in the subject Training company at the University of Economics. This work also describes the current demands on the profile of graduates of business academies and analyzes the benefits of innovative teaching methods. The main goal of the thesis is to find out how this form of teaching is perceived by teachers, how it is perceived by students and which knowledge, skills and key competencies this form of teaching develops the most. Based on the results of the questionnaire survey, proposals and recommendations for pedagogical practice are given in the conclusion of the thesis.
Klíčová slova: modern concepts of education; activation methods; project education; integrated form of teaching; key competencies; Practice enterprise; Practice firm

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 1. 2020
Datum podání práce: 25. 5. 2020
Datum obhajoby: 15. 6. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72169/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: