Trh s vínem v ČR

Název práce: Trh s vínem v ČR
Autor(ka) práce: Tomanová, Magdalena
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Čermáková, Elvíra
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je zmapovat současnou situaci na vinařském trhu v České republice a lépe pochopit jeho problematiku. Dílčím cílem je nastínění předpokládaného vývoje v oblasti vinohradnictví a vinařství. Ze začátku práce seznamuje čtenáře s historií vína. Dále se práce zabývá současným stavem na trhu s vínem, kde se zaměřuje na plochu vinic, spotřebu vína, legislativní úpravy českého vinařství, rozdělení vín a stručný přehled o vinařství ve světě. Další část práce pojednává o obchodu s vínem a obsahuje informace o vývoji dovezeného a vyvezeného vína v posledních letech. V závěrečné části analyzuje vývoj vinohradnictví a vinařství v České republice prostřednictvím dotazníku. Závěrečným zjištěním je, že česká vína získávají na popularitě a jejich konzumace stoupá.
Klíčová slova: víno; trh; vinařství
Název práce: Wine market in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Tomanová, Magdalena
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Čermáková, Elvíra
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this work is to map the current situation on the wine market in the Czech Republic and better understand its issues. A partial goal is to outline the expected development in the field of viticulture. From the beginning the work introduces readers to the history of wine. Furthermore, the work deals with the current state of the wine market, where it focuses on the area of vineyards, wine consumption, legislation of Czech viticulture, wine distribution and a brief overview of viticulture in the world. The next part of the work deals with the wine trade and contains information about the development of imported and exported wine in recent years. The final part analyzes the development of viticulture and winemaking in the Czech Republic through a questionnaire. The final finding is that Czech wines are gaining in popularity and their consumption is increasing.
Klíčová slova: wine; market; viticulture

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 6. 2018
Datum podání práce: 25. 6. 2020
Datum obhajoby: 27. 8. 2020
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65813/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: